A 2018-as idényben a Forma-1 történetében első ízben tripla versenyhétvégét tartottak, június-júliusban a Francia, az Osztrák és a Brit Nagydíj kihagyás nélkül követte egymást.
A sűrített menetrend bevallottan megviselte a csapatokat, és az F1 vezetői részéről is jelezték, hogy nem készülnek ismétlésre, csak a foci-vb miatt hozták össze így a naptárt az idei évre.
Most a korábban több Forma-1-es csapatnál is sportigazgatóként dolgozó, mára az F1 szakértői stábját erősítő Steve Nielsen mégis felvetette, hogy újra lehetne tripla hétvégét tartani, igaz, nem Európában.
„Míg elsőre az európai dupla futamok egyszerűbbnek tűnhetnek, valójában sokkal komplexebbek, mert a motorhome-okat fel kell építeni és le kell bontani, kamionkaravánok mennek ide-oda, nagy a mozgás. Európában majdnem 300 kamion mozog, míg a tengerentúli versenyeknél ugyan nagyobb a távolság, de mindent ugyanabba a pár repülőbe pakolunk be. Az F1 szervezi a csapatok felszerelésének a mozgatását, ami nagyon hatékony dolog, sokkal simábban megy, mint az európai versenyeknél” – magyarázta.
„Úgy gondolom, hogy 2018 tanulsága az volt, hogy ha újra tripla hétvégét tartanánk – amit alaposan megfontolnánk előtte –, akkor egyértelműen jobb lenne, ha tengerentúli futamokkal tennének, és nem európaiakkal – a fentebb említett okok miatt” – tette hozzá.
A 2019-es versenynaptár az ideihez hasonlóan 21 fordulóból áll majd, de az ütemezés változik, így hármas hétvége nem lesz.