Érdekes, és egyelőre nagyon nem reprezentatív eredményt hozott a Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzése Szocsiban.
A délelőtti gyakorláson a ferraris Sebastian Vettel zárt az élen, mögötte alig öt századdal a Red Bull-os Max Verstappen zárt. A furcsaság az, hogy míg Vettel kizárólag a hétvége leglágyabb és leggyorsabb keverét, a hiperlágyat használta az első másfél órában, a 3-4. helyen záró Lewis Hamilton és Valtteri Bottas Mercedesén a három fokozattal keményebb lágy keverék volt, amikor leggyorsabb körüket futották, és a címvédő angol így is csak bő háromtizedet kapott a másik négyszeres világbajnoktól.
Hamilton's in front out on track, but Vettel's on top of the timesheet ⏱️#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/Vs8PMROAi1
— Formula 1 (@F1) September 28, 2018
Vajon a Mercedes nem bír a hiperlágyakkal, vagy épp ellenkezőleg, egyelőre rejtegetik a nagyon is ütős tempót?
A mercisek mögött Daniel Ricciardo következett a másik Red Bull-lal, után viszont Esteban Ocon jött a Force Indiával, Kimi Räikkönen csapattársától 1,2 másodpercre lemaradva a 7. idővel zárt.
A top10-be még három csapat egy-egy versenyzője fért be: a haasos Kevin Magnussen, a renault-s Nico Hülkenberg és az Alfa Romeo Saubernél jövőre Marcus Ericssont váltó Antonio Giovinazzi.
Az olasz mellett még három ifjonc lépett pályára: a McLarennél a jövőre bemutatkozó Lando Norris vezette Fernando Alonso autóját (13.), a Renault-nál az orosz tesztpilóta, Artyem Markelov (15.), míg a Force Indiánál a kanadai tesztelő Nicholas Latifi (17.) vezetett.
📻 "We have a problem with the car, we need to box this lap"
Problems for @HulkHulkenberg #RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/ndi6t22zIU
— Formula 1 (@F1) September 28, 2018
A Renault-nál nem ment minden simán, a jó tempó ellenére az edzés vége felé Hülkenberget műszaki hibával hívták ki a garázsba.
Az edzésen jó néhány elfékezés, megpördülés történt, a leglátványosabb Norris 180 fokos fordulata volt, de ő megúszta autótörés nélkül, ahogy a többiek is.
Wrong way, Lando Norris 😉#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/lt6cVG8Yry
— Formula 1 (@F1) September 28, 2018