A Red Bull a Forma-1-es Orosz Nagydíj szombati edzésnapjának délelőttjén bejelentette, hogy a 2019-es újra Danyiil Kvjat lesz a csapat egyik versenyzője, az orosz ül majd a nagycsapathoz fellépő Pierre Gasly utódja.

Kvjat 2014-ben mutatkozott be az F1-ben a Toro Rossónál, 2015-ben már a Red Bull Racingnél vezetett Sebastian Vettel utódjaként, ám 2016 tavaszán kivették az autóból, a helyét a csodagyerek Max Verstappen kapta meg, míg őt visszaküldték a kisebbik csapathoz. Az orosz pilóta a lefokozás után nem tudott magára találni, tavaly ősszel végleg félre is állították. A még mindig csak 24 éves Kvjat az elmúlt évben a Ferrari szimulátoros fejlesztőjeként dolgozott.

„Először is szeretnék köszönetet mondani a Red Bullnak és a Toro Rossónak, amiért lehetőséget adtak, hogy újra a Forma-1-ben versenyezhessek, annak pedig külön örülök, hogy az általam már jól ismert csapathoz térhetek vissza. A Toro Rossónál mindig otthon éreztem magam, biztos vagyok benne, hogy így lesz a jövő évben is!” – kezdte az orosz.

„Szeretnék köszönetet mondani a Ferrarinak is, amiért hittek a vezetési képességeimben és lehetőséget adtak, hogy a fejlesztőjükként az F1-ben maradhassak. Bár alapvetően a szimulátoron dolgoztam, így is nagyon sokat tanultam és erősebbnek, felkészültebbnek érzem magam, mint amikor elhagytam a Toro Rossót.”

„Sosem mondtam le a reményről, hogy újra az F1-ben versenyezhetek, még mindig fiatal vagyok, jó formában maradtam, hogy készen álljak, ha bármilyen lehetőség adódik. Mindent megteszek majd, hogy hozzam, amit a csapat vár tőlem, alig várom az újrakezdést!”

A Toro Rosso másik ülésének sorsa még nyitott, az új-zélandi Brendon Hartley megtartása legalábbis bizonytalan, ugyanakkor komoly alternatíva sincs a láthatáron.

A Red Bull ugyan állítólag nagyon szeretné az F1-be juttatni Forma-3-as neveltjét, Dan Ticktumot, de neki nincs elég pontja a szuperlicenchez, Mick Schumacher is jelölt lehet, de ő talán még nem is szeretne a csúcskategóriába lépni, és persze ott van már két és fél szezonos tapasztalattal rendelkező Esteban Ocon, vele viszont van egy nagy bökkenő, a Mercedes-kötődés.

„Van szabad ülésünk, a Mercedesnek nincs. Ha nem köti semmilyen szerződés (Ocont), lehetne szó róla” – mondta a motorsportfőnök Helmut Marko a brit Sky Sportsnak.