A Pirelli a Forma-1-es Orosz Nagydíjra a lágy, ultralágy és hiperlágy keverékeit vitte el. Az utóbbi a legtapadósabb, leggyorsabb gumi, ám versenyen nem igazán használható, túl gyorsan elkopik.

Ez volt a helyzet a Szingapúri Nagydíjon is, és az élmenők mögül, de a top10-ből, az előző napi Q2-ben használt hiperlágyas pilóták mind rosszul is jártak, hiszen a 11. helytől már szabadon választó riválisaik jóval hosszabb első etapokkal eléjük tudtak kerülni a versenyen.

Az egyik ilyen „áldozat”, a haasos Romain Grosjean szerint Szocsiban a középmezőny tagjai a továbbjutás helyett a kiesésért „versenyezhetnek” majd a Q2-ben.

„Pocsék helyzetben voltak a 7-10. helyről hiperlágyon rajtolók. Kiábrándító, hogy a 13. helyről kezdő előnyben van a 7. helyről startolóval szemben. Nagyon-nagyon lassan, nagymamásan kellett vezetni (a hiperlágyon), hogy vigyázzunk a gumikra, a biztonsági autó után öt körrel meg már végük is volt. Kereket kellett cserélnünk, ami után be is szorultunk a forgalomba.”

„Ha most is ilyen lesz a hiperlágy, akkor igyekszünk majd nem bejutni a Q3-ba. Ez nem jó se az F1-nek, a show-nak, se nekünk. Ha az jár a fejünkben, hogy mekkora hátrányt jelent a Q3-ba jutás, akkor mi értelme van egyáltalán a kvalifikációnak?” – magyarázta a francia.

Szingapúrban nagyokon kívül csak a renault-s Nico Hülkenberg tudott pontszerző helyen beérni a top10-en hiperlágyas indulók közül, de még őt is megelőzte három olyan pilóta, aki nem jutott a Q3-ba, ezért más gumikon startolhatott.

„Szerintem egyértelmű, teljesen világos, hogy a hiperlágyas első etap az első hat kivételével nem volt jó. Nagyon megnehezítette a dolgunkat: nagyon rövid első etap után kellett borzasztó hosszú második etapot teljesíteni, nagyon kellett spórolni a gumikkal, így összességében is sokkal rosszabb volt a tempónk” – mondta a német Szocsiban.