A Ferrari az elmúlt két hétvégén látványosan veszített a versenyképességéből, a német Auto Motor und Sport a héten pedig lehetséges magyarázatként azzal állt elő, hogy a csapat különleges, a riválisok által gyanúsnak vélt osztott akkumulátora lehet a háttérben, pontosabban az, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) újabb, második szenzort szerelt az autóba, ami miatt megszűnhetett a Scuderia trükközési lehetősége.

A csapatfőnök, Maurizio Arrivabene Szuzukában a német RTL-nek nyilatkozva megerősítette a második szenzor létét, de nem titkolta, mennyire nem örül neki, hogy ilyesmi kiszivároghatott az FIA-tól a sajtóhoz.

„Az akkumulátorunk elég összetett. Az FIA kérésére és velük együttműködve, a munkájukat segítve beleegyeztünk, hogy egy második szenzor is kerüljön az autónkba, de ez a teljesítményünket egyáltalán nem befolyásolja” – mondta.

„Ezzel együtt furcsának tartom, hogy mindenki tud a második szenzorról. Ahogy mondtam, az akkumulátorunk elég komplex, és a mi szellemi tulajdonunk. Nagyon remélem, hogy a jövőben nem fog mindenki úgy tudni minden projektünkről, mint ahogy most a második szenzorról tudnak. Az elég komoly probléma lenne.”

Arrivabene kiemelte, hogy a feltételezésekkel ellentétben a vörös autó nem lassult az egyeneseken:

„Egyáltalán nem. Adatokkal is alá tudjuk ezt támasztani. Szingapúrban egyértelműen gyorsabbak voltunk az egyenesben, Oroszországban pedig nagyjából pariban voltunk a Mercedesszel. A lassú kanyarokban estünk vissza. És különben is, a szenzor beépítésének semmi köze a végsebességhez.”