A 2019-es szezontól felszámolják a régóta igazságtalanságokat okozó súlyproblémát a Forma-1-ben: eddig a versenyző és az autó tömegét együtt mérték, mostantól viszont külön fogják. A jelenlegi rendszerben komoly hátrányban vannak a termetesebb és nehezebb versenyzők, akik csupán a nagyobb testsúlyuk miatt azonnal időveszteséggel indulnak.
2019-től a meghatározott versenyzői minimumtömeg 80 kiló lesz, jelen állás szerint mindenki ez alatt lesz. A 80 kilót üléssel, sisakkal és versenyfelszereléssel mérik, aki ez alatt lesz (jelen állás szerint tehát mindenki), annak autójába ballasztsúlyok kerülnek. Egy 72 kilós versenyző 8, egy 78 kilós 2 kiló ballasztot kap.
A szabályozás kidolgozása során próbáltak gondoskodni arról is, hogy a ballasztsúlyok elhelyezéséből (például az autó súlypontja felé) ne lehessen előnyt kovácsolni. A ballasztsúlyokat a pilótafülke elülső és hátsó részének meghosszabbított vonala közé kell elhelyezni, az FIA le is plombálja őket.
Hogy ne lehessen trükközni a súlyhatárral, az FIA szezon közben folyamatosan ellenőrizheti a versenyzők tömegét, és ehhez igazíthatja a ballasztot.