A Renault évek óta mondogatja, hogy „na, majd most” sikerül jelentősen csökkentenie a Mercedesszel és Ferrarival szembeni motorhátrányát, valójában azonban a Honda is egyre inkább a franciák nyakára mászik. A Renault is érzi, hogy az idén nem sikerült igazán nagyon gurítania, emiatt teljesen új motor készül 2019-re.

A Renault számára az idei, C jelű specifikáció teljesítménye adta meg a végső lökést, a franciák ebből kénytelenek voltak rájönni, hogy a jelenlegi felépítéstől nem lehet nagy ugrásokat remélni.

„A 2019-es új motor lesz” – erősítette meg a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul. „Ennek egyik oka, és amiért a C specifikáció sem hozott nagyobb előrelépést, hogy így nem lesz megkötve a kezünk a jelenlegi motor szerkezeti korlátai miatt.”

„A motorban szinte minden új lesz. Nemcsak az energia-visszanyerő rendszer, de a belső égésű motor is, ezért óvatosnak is kell lennünk.”

A Renault szerint a próbapados eredmények eddig kedvezőek. „A tesztek előrehaladott állapotban tartanak, a motor rengeteg kilométert futott a próbapadokon. Az idén két részegységgel voltak problémáink, a turbófeltöltővel és az MGU-K-val.”

„Az új MGU-K-val eddig nem tapasztaltunk problémát, és az új specifikációjú turbók is okénak tűnnek.”

A Renault-nak jövőre eggyel kevesebb ügyfele lesz, a Red Bull 2019-től a Honda motorjait használja.