Szürke, hűvös – 17 Celsius-fokos levegő- és 20 fokos aszfalthőmérséklet –, szeles, de száraz időben kezdődött a Forma-1-es Amerikai Nagydíj időmérője az austini Circuit of the Americas pályán.

A Q1-re elsőként a Toro Rossó-s Brendon Hartley gurult ki elsőként az aszfaltcsíkra, de gyorsan követte őt csapattársa, Pierre Gasly, az Alfa Romeo Sauber pilótái és a ferrarisok is.

Kimi Räikkönen 1:34,938-cal nyitott az utlralágyakon, Sebastian Vettel 1:34,569-re javított. A Red Bull-os Max Verstappen a 3. helyre ugrott fel, de nem sokáig maradt ott, mert Valtteri Bottas a Mercedesszel átvette a vezetést, majd csapattársa, Lewis Hamilton lett az első.

Verstappen bő 5 perccel a vége előtt csálén álló jobb hátsóval kullogott be a bokszba, az egyik fekvőrendőrnek vágta oda.

Az utolsó két percben a mclareneseknek, a williamseseknek és a sauberes Marcus Ericssonnak kellett javítania, ők voltak a kiesőzónában. Bár ideiglenesen Alonso és Ericsson is beugrott az első 15-be, végül kitolták őket, az említett ötös búcsúzott a szakasz végén.

A Toro Rossó-sok ugyan motorcserék miatt mindenképp a rajtrács végéről kezdték volna a futamot, azaz egyetlen biztonsági kör is elég lett volna, de így is mindketten továbbjutottak, Gasly egyenesen a „best of the rest” 7. helyen. Szoros volt a mezőny, a 2. Bottast és a 12. Kevin Magnussent mindössze 5 tized választotta el.

A Q2-re a Mercedes versenyzői ultralágy helyett szuperlágyakon futottak ki, igyekeztek az eggyel keményebb keveréken az utolsó szakaszba jutni, és így hosszabb első etappal kezdeni a futamon. Vettel és Ricciardo is így tett, míg Räikkönen ultralágyon ment ki.

A ferraris finn a lágyabb gumin az élre állt, Vettel pedig a szuperlágyon is Bottas és Hamilton elé tudott kerülni.

A szakasz végére pályára léptek a Toro Rossók is, egy kicsit még tesztelni az új Honda-motort, míg a mercisek ultralággyal is nekifutottak. A kiesőzónában Sainz, Magnussen, a Toro Rossó-sok és a Q2-ben már nem futó Verstappen állt. Gasly és Hartley nem futott mért kört, Magnussen nem tudott javítani a pozícióján, ahogy az utolsó pillanatban Sainz sem, amivel épp csapattársa, Hülkenberg menekült meg a kieséstől – két ezred volt a különbség köztük.

A Q3-ban első nekifutásra Bottas 1:32,686-tal nyitott, Hamilton 1:32,567-re javított, Räikkönen nem is bírt velük, ahogy 1:32,655-tel Vettel is csak a 2. helyre tudott beugrani az angol mögé. A négyes mögött Ricciardo, Grosjean, Hülkenberg, Ocon, Perez és Leclerc sorakozott, utóbbi még mért kör nélkül.

A fináléban is Bottas futott be elsőként a 2. helyre ugrott, Räikkönen 1:32,307-tel az első helyre állt, de csak egy pillanatra, mert Hamilton 1:32,237-tel válaszolt. Vettel végül csapattársát megverve, de a mercedeses angol mögött 61 ezreddel lett a 2.

Hamilton ezzel behúzta 3. austini, pályafutása 81. pole-ját, Vettel viszont rajtbüntetésének köszönhetően csak az 5. helyről kezd vasárnap, a 2. rajtkocka Räikkönené lesz. A vasárnapi második sorba Bottas és Ricciardó áll, a 6. helyről a Force Indiá-s Ocon, a negyedik sorból Hülkenberg és Grosjean, az ötödikből Leclerc és Perez kezd majd.

Az akár az egyéni világbajnokságot is eldöntő Amerikai Nagydíj vasárnap magyar idő szerint 20 órakor kezdődik majd.

F1: Vettel közel volt, de Hamiltoné az austini pole 1