A Forma-1-es Amerikai Nagydíj pénteki első, esős szabadedzésén az Alfa Romeo Sauber-es Charles Leclerc egy megpördülése után jelentős mennyiségű kavicsot vitt fel a pályára, a versenyigazgatóság pedig úgy ítélte meg, hogy takarításra lesz szükség, így piros zászlóval megszakították a körözést.
Sebastian Vettel rajtavesztett a dolgon, ugyanis a telemetriai adatok alapján a ferraris német nem lassított le kellően, csak 27,7 másodperc után érte el a kötelezően megadott köridőhöz kellő lassú tempót, ezért utólag háromhelyes rajtbüntetést kapott a futamra.
A büntetést Vettel nem érezte jogosnak – úgy vélte, lassított, de a vizes pályán irreális lett volna azonnal az előírt tempóra lassítani – azonban nem is csak ő volt így, más csapatfőnökök és egyes rivális pilóták szerint is nagyon szigorúan bántak a némettel a versenybírók. Több oldalról felvetődött, hogy érdemes lenne felülvizsgálni, esetleg megváltoztatni a piros zászlós szabályokat.
A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint semmi sem indokolja a változtatást:
„Nem kellene változtatni. Sebnek majdnem 28 másodpercig tartott, hogy elérje az előírt időt, ami őszintén szólva elég sok idő. Normális esetben bőven 10 másodperc alatt megvan ez, azaz egy pályabírói szektoron belül. Minden pályabírói posztnál van szenzorunk, 20 szektor van összesen. Valós időben mérünk, látjuk a célidőt és látjuk, hogy melyik pilóta szektorideje pozitív, melyiküké negatív. Elég egyszerű ellenőrizni.”
„Természetesen sajnálom egy kicsit, mert elég kemény büntetés ez, de Ausztráliában már megteremtődött a precedens, amikor Daniel (Ricciardo) félreértette a pozitív és a negatív időt (és ezért pár pillanatra gyorsított is egy kicsit – a szerk.), de akkor is precedens született, a versenybíróknak pedig követniük kellett azt.”