A Forma-1-ben 2014-re elsősorban Romain Grosjean és Pastor Maldonado előző pár évben látott gyakori hibái, incidensei miatt vezették be a büntetőpontok rendszerét, amelyben a kihágások, szabálytalanságok után általában 1-3 pont jár az F1-es „jogsihoz”, a szuperlicenchez, és ha 12 hónapon belül összejön 12 egység, automatikus eltiltást kap az érintett pilóta a következő versenyre.
Grosjean a múlt vasárnapi Amerikai Nagydíj első körén az Alfa Romeo Sauber-es Charles Leclerc-rel ütközött, az incidensért járó újabb egy ponttal már 10-ig jutott, ezért ha ezen a hétvégén is hibázik, akár utol is érheti az eltiltás (egy pontja jövő hétfőn, 29-én évül majd el).
A francia versenyző érthetően nem nagy rajongója a büntetőpontoknak:
„Igen, hibáztam (Austinban), de az első kör volt. Azért valamilyen szinten csak versenyezni vagyunk itt, nem? Tényleg kell ez a pontrendszer a Forma-1-be? A világ legjobb versenyzői vagyunk, de néha mi is hibázunk” – mondta csütörtökön Mexikóvárosban.
Grosjean – másokhoz hasonlóan – úgy gondolja, hogy az F1 túlszabályozott és túl sok a büntetés:
„Ha nem lassítasz eléggé a piros zászlónál: büntetés. Ha túl gyorsan mész a bokszutcában: büntetés. Összességében túl sok a büntetés, túl sok a szabály. Mindent be akarnak skatulyázni.”
Nem olyan rég egyébként a Red Bull-os Max Verstappen is azt fejtegette, hogy a „szemétre kellene dobni” a büntetőpontokat.