A Mercedes még a Belga Nagydíjon vezette be új, szellőző-/hűtőcsatornákkal ellátott felnijeit, amelyek a jobb gumikezelést segíthetik elő.
A Red Bull 2012-ben már próbálkozott hasonlóval, akkor a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) mozgó aerodinamikai elemként szabálytalannak nyilvánította azt, ezért a Ferrari a felügyelőszervezethez is fordult, véleményt kértek, de az FIA szabályosnak nyilvánította a Mercedes változatát.
A címvédő csapat, tartva attól, hogy a Ferrari ennek ellenére óvást nyújthatna be a futam után, az Amerikai Nagydíjon nem használta a hűtős felniket – Lewis Hamilton pedig bajba is került a gumikkal az austini versenyen.
Nem tudni, Mexikóvárosban mit döntenek, mindenesetre az FIA a versenyhétvége előtt is szabályosnak találta a felniket.
„Ha a Mercedes úgy dönt, pályára küldi a csapat és az FIA technikai részlege közti levelezésben leírt alkatrészt, a versenybírók álláspontja szerint az megfelelne a szabályoknak” – állt a csütörtökön kiadott közleményben.