Hamilton ezzel idei tizedik, pályafutása 82. pole-pozícióját szerezte. Csapata, a Mercedes a századik első rajtkockának örülhet. Az időmérő részletes összefoglalója itt olvasható. Az interjúkat Paul di Resta készítette.
Lewis Hamilton (1.)
„Kemény időmérő volt, az időjárás állandóan változásban volt, nem tudtuk, mire számítsunk. A Ferrari nagyon gyors a hétvégén, és sokat dolgoztunk a mérnökökkel a kocsin, hogy a lehető legjobb helyezést szerezzük meg. Nagyon örülök, hogy Brazíliában lehetek, egy Senna-mintát is viselek a sisakom hátulján. Nem tudom, hogy szereztem meg a pole-t, az utolsó körömön néhány helyen alulkormányzott volt az autóm.”
„Nagyra becsülöm a közönség szeretetét, őrült utam volt a szívükig. Az első éveimben Felipe [Massa] ellen harcoltam, és nagyjából én voltam a legnagyobb ellenségük. Ám az évek során úgy alakult, hogy elkezdtünk egymásért rajongani. Hatalmas tiszteletem feléjük, imádom az országot. Ez kéz a kézben jár.”
„Meglátjuk, milyen gyorsak lesznek holnap a Ferrarik. Nagyon hólyagosodtak tegnap a gumik, a dolgok eléggé a rossz irányba mutattak, de bízom benne, hogy ebből is ki tudom hozni a legjobbat.”
Sebastian Vettel (2.)
„Jó móka volt, a végén egy kicsit elfékeztem magam a nyolcas kanyarban. Jól indult a második menetem a Q3-ban, úgy éreztem, lehet esélyem, de az egy kicsit sok volt, időt veszítettem és nem tudtam javítani, de nagyon szoros volt.”
„Jobb, ha nem mondok semmit a mérlegelős incidensről. Be sem kellett volna hívniuk, amikor a körülmények ilyen változóak. Nem tisztességes ilyenkor kiinteni az embert, sietni akartam.”
„A garázsból nem látunk sokat az időjárásból, bíznunk kell az előző köreinkben és a bokszutca faláról érkező információkban. Emellett figyeljük, mit csinálnak a többiek. Ám ilyenkor bármi megtörténhet, de amíg nagyjából egyformák maradnak a körülmények, minden rendben.”
Valtteri Bottas (3.)
„Nem voltam messze, de itt mindig kicsik a különbségek. Tudtam, hogy ezen a hétvégén meglehet az első rajtkocka, előttem volt a lehetőség, de nem tudtam megragadni. Több mint két tizeddel vezettem az első körömben, de az utolsó kanyarban minden elment. Nem volt szélárnyékom, csalódott vagyok.”
„Nagyban függ a szituációtól, hogy mit csinálok az esőben. Amikor igazán esni kezdett, addigra szerencsére már volt egy jó körünk, így nem kellett kockázatot vállalni. Néha azonban muszáj nyomni és próbálkozni.”
Vettelt az időmérő után vizsgálat alá vonták, büntetést kaphat.