A vasárnapi Forma-1-es Brazil Nagydíj legnagyobb sztorija egyértelműen a Red Bull-os Max Verstappen és a Force Indiá-s Esteban Ocon ütközése, majd annak utóélete volt. A Mercedes-nevelt Ocon a futam 44. körén ütközött a magabiztosan vezető, egyértelmű favorit Verstappennel, amikor lekörözöttként próbálta megelőzni a hollandot. A Red Bull-os a 2. helyre esett vissza, míg Lewis Hamilton visszavette a vezetést és megnyerte a futamot.

„A Mercedes-pilóta, akinek ülést ígértek 2020-ra, ütközik a futamot vezető autóval, hihetetlen, nem?” – utalt szándékosságra a futam után a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko.

„Szólni kellett volna neki, hogy előtted a futamot vezető pilóta van, friss gumikon, ne támadd. Aztán csak 10 másodperces (stop&go) büntetést kap az idióta – én eltiltást vártam volna” – háborgott az osztrák.

Marko a paddockban amúgy egyedül volt az összeesküvés-elméletével, a Force India-főnök határozottan állította, hogy Ocon mindössze előzni akart, és még a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner sem hitte, hogy a francia pilóta direkt lökte ki Verstappent.

„Szerintem puszta véletlen, nem hiszem, hogy bármilyen utasítás lett volna. Van már közös múltjuk, de szerintem Ocon most egyszerűen rosszul mérte fel a dolgokat – körhátrányban volt, nem is volt pontszerző helyen, minek csatázott az élen haladóval?”

A Mercedes-főnök Toto Wolff így reagált Marko szavaira: „Dr. Marko így látja a dolgokat, hagyjuk is ennyiben. Én nem akarok lemenni erre a szintre, amúgy is, ma van jobb dolgunk: az ötödik világbajnoki címünket kell megünnepelni.”

Ocon az ütközésért a futamon stop&go büntetést, a leintést követően pedig három büntetőpontot is kapott. Verstappen ugyanakkor személyesen is elégtételt akart venni, így a mérlegelésnél megkereste és megtámadta a franciát, amiért őt is vizsgálat alá vonták, és végül két nap közösségi munkára ítélték.