A Forma-1-es Brazil Nagydíj időmérő edzésének második szakaszában Sebastian Vettel furcsa incidensbe keveredett.

A Ferrari-pilóta – csapattársával, Kimi Räikkönennel együtt – a Q2 elején szuperlágy gumikon ment ki, ám mért kört nem futott, bement a bokszba, hogy lágyakra váltson és azon a keveréken fusson továbbjutó időt az eső megérkezése előtt, ám a németet szúrópróbaszerű mérlegelésre hívták. Az FIA-tisztviselők lassan dolgoztak, a négyszeres világbajnok türelmetlenségében nem állította le a motort és várta meg, hogy feltolják a mérlegre, ehelyett saját erőből hajtott fel rá, csak ott állította le a motort, majd szintén nem várt arra, hogy a legurítsák, maga indította be a Ferrarit és elhajtott. A mérleg megsérült.

Vettel utólag megrovást és 25 ezer eurós (8 millió Ft) pénzbírságot kapott, és csak azért úszta meg ennyivel, mert sikerült mérést végezni, ha nem lett volna pontos adat, minden bizonnyal ki is zárták volna.

A német nem érezte fairnek, hogy mérlegelni hívták, és ugyanígy látta a Red Bull-os Daniel Ricciardo is, aki felvetette, hogy talán változtatni kellene a szabályokon, és csak olyanokat hívni a mérlegelésre, akik már legalább egy mért kört futottak az időmérőn.

A Forma-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint semmi sem indokolja a szabályváltoztatást, a rendszer jól működik, egyszerűen a Ferrari kockáztatott.

„Úgy gondolom, hogy az eset emlékeztette a csapatokat, hogy ha ilyesmivel próbálkoznak, azzal kockázatot vállalnak. Ebben az esetben kettős kockázatot. Az első az volt, hogy nem tudhatták, mennyi ideig tart a kör, és ehhez még hozzá kell kalkulálni egy percet, amit az esetleges mérlegelés jelent, ezt is figyelembe kell venni.”

„Sebastiant nyilván bosszantotta, hogy kiintették. De a Ferrari szokatlan dologgal próbálkozott, kimentek az egyik gumin felderíteni a pályát, de aztán visszajöttek, ami rizikós. Mindig benne van, hogy megállítanak. Ők is tudják ezt, ezzel is számolniuk kellett volna. Mindig el szoktam ezt mondani a csapatoknak.”

„Ráadásul teljesen véletlenszerű a dolog. A program mondja meg, hogy az első, a második, a harmadik vagy melyik autót állítsuk meg, nem tudjuk előre, melyik lesz majd az. Amennyire tudom, Jo (Bauer, műszaki főellenőr) azért ritkán állítja meg az első autót, mert előfordulhat, hogy az azért jön be mért kör nélkül, mert valami műszaki problémája van. Mindenesetre az szokatlan, hogy egy kör után két autó is egyszerre bejön stratégiai okból.”

Whiting hozzátette, hogy Vettel viselkedése példa nélküli volt: „Hogy őszinte legyek, nem volt még olyan, hogy egy versenyző így elveszítse a fejét a mérlegelésnél.”