Idén nyáron a Forma-1-ben komolyan felmerült, hogy módosítsanak a pontrendszeren, úgy, hogy a jelenlegi, csak az első tízet jutalmazó szisztéma helyett az első 15 vagy akár 20 célba érőnek járjon pont.

Az ötletet ősszel leszavazták, 2019-re biztosan nem lesz változás, de a Williams technikai főnöke, Paddy Lowe szerint érdemes lenne továbbra is foglalkozni ezzel, mert a kisebb csapatok számára nagyon fontos, hogy pontosabb, méltányosabb módon lehessen differenciálni az egész évben nyújtott teljesítményüket illetően.

A szakember a hétvégén Interlagosban a 2016 végén összeomlott sereghajtó, a Manor esetét hozta fel példának: az akkori Brazil Nagydíjon az esőben a sauberes Felipe Nasr egy 9. hellyel 2 pontot hozott az addig nullán álló csapatnak, amivel át is ugrották, a bajnokság utolsó helyére taszították a korábban az Ausztriában szerzett egy pontjukkal előttük álló Manort. A konstruktőri helyezések között több millió dolláros különbség van az év végi pénzosztásnál.

„Akkor is felhoztam ezt, amikor fontolgattuk, hogy a 15. vagy 20. helyig kiterjesszük a pontszerző helyeket. Sajnos a Forma-1 jelenleg nagyon szoros, az autók pedig sokkal megbízhatóbbak, mint régen, így szerintem nehéz fair módon értékelni a csapatok teljesítményét. Emlékezzünk csak, 2016-ban, amikor esett ezen a futamon, az eső tulajdonképpen csődbe vitte a Manort, hiszen annak köszönhetően húzott be pár pontot a Sauber” – magyarázta Lowe.

„A mostani pontrendszer nem mutatja jól a csapatok valódi sorrendjét” – tette hozzá.

Érdemes azért megjegyezni, hogy bár a Manornak valószínűleg tényleg jobban jött volna a pénz, mint a Saubernek, a két csapat teljes 2016-os teljesítményét figyelembe véve a svájci csapat megérdemelten végzett a brit istálló előtt, mert míg a hinwiliek átlagos helyezése 14,75-re jött ki, a Manornál ez az érték 17,41 volt.