A 2011 eleji horrorbalesete után a Forma-1-ből kipottyant Robert Kubica tavaly tért vissza a száguldó cirkuszba, előbb a Renault-nál tesztelt, majd a Williamsnél próbált versenyzői ülést szerezni, ám végül csak tartalékos és tesztpilótaként igazolták.
2019-re sokkal jobb esélyei vannak a grove-iaknál, pillanatnyilag ő tűnik a befutónak, a héten ki is derülhet, mi lesz a 33 éves lengyel sorsa.
„Hogy a Williamsben ülök-e jövőre? Remélem! Már csak két csapatnál van szabad hely a jövő évre, és az biztos, hogy a Toro Rossóhoz nem megyek. Mindenkinek meg kell hoznia a saját döntését, én már korábban megmondtam, hogy lesz egy határidőm, és már tudom is, mit döntöttem” – mondta.
Lengyel sajtóértesülés szerint csütörtökön, a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj sajtónapján jelentik majd be Kubica szerződtetését, ezt erősíti az is, hogy a pilóta támogatójaként ismert svájci Acronis képviselői is a helyszínen lesznek.
Kubica saját bevallása szerint nem megy a Toro Rossóhoz, az viszont kérdés, hogy kit is ültetnek a faenzaiak a visszahívott Danyiil Kvjat mellé. Brendon Hartley nem feltétlenül érdemel egy újabb idényt – bár nem is teljesen reménytelen –, a Red Bull-nevelt Dan Ticktumnak a hétvégi Forma-3-as Makaói Nagydíjon szerzett pontokkal sincs meg a Forma-1-es versenyengedély, az ún. szuperlienc kiváltásához szükséges mennyisége (35 pontja van a 40-ből), míg a korábban favoritnak látszó Alexander Albont látszólag nem sikerült kivásárolni a nissanos Forma-E szerződéséből, ugyanis a széria frissen publikált nevezési listáján is a csapat versenyzőjeként szerepel.
Felvetődött, hogy esetleg a motorszállító Honda visz valakit a Red Bull kisebbik csapatához, előfordulhat, hogy végül a japán Jamamoto Naoki pottyan az ülésbe – a 30 éves versenyző idén megnyerte a Super Formula és a Super GT bajnoki címét is, utóbbit Jenson Button csapattársaként.