A 2018-as Forma-1-es idény utolsó első szabadedzése is lezajlott az abu-dzabi Yas Marina pályán, a szezonzáró első gyakorlásán tarolt a Red Bull.
Az élen a Brazíliában győzelmet bukó Max Verstappen zárt, míg a Red Bulltól búcsúzó Daniel Ricciardo fél másodperces hátránnyal lett a második, a hollandnak azért nem volt sima a délelőttje, a motorra, a motorfékre panaszkodott a rádión.
A Red Bull-osokat a Mercedes pilótái követték, Valtteri Bottas a hétvégén 1-es rajtszámmal vezető Lewis Hamilton előtt zárt, az angolnál egyelőre figyelik a Brazíliában rakoncátlankodó motort, a nap végén dől majd el, hogy lesz-e nála csere és büntetés.
Notice anything different about Lewis' car today?! 🤔😉#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/GHSnBXDMMb
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018
A ferrarisok nem fértek be a top6-ba, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen csak a 7-8. lett a haasos Kevn Magnussen és a Force Indiá-s Esteban Ocon mögött, a top10-et a renault-s Carlos Sainz és a Haas másik versenyzője, Romain Grosjean zárta. A Ferrarinál egyébként a 2018-as szabályoknak megfelelő, de 2019-es aerodinamikai jellemzőkkel rendelkező első szárnyat is kipróbáltak.
El morro q ha probado Ferrari en esta primera salida. Sin cajetín d flaps. Mirada puesta a reglamento 2019. pic.twitter.com/djuIgrNJj4
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) November 23, 2018
Fontos kiemelni, hogy az első abu-dzabi edzés a szokásosnál is kevésbé reprezentatív, hiszen nappal zajlik, míg a tétre menő időmérő és futam alkonyban kezdődik, jelentősen eltérő körülmények között.
Az edzésen két állandó versenyző is kispadozott, az Alfa Romeo Saubernél a Ferrarihoz távozó Charles Leclerc adta át az autóját utódjának, Antonio Giovinazzinak, míg a Williamsnél a távozó Szergej Szirotkin autóját vezette a 2019-re versenyzővé előléptetett Robert Kubica. A lengyel amúgy az utolsó lett.
Több kisebb-nagyobb elfékezés, megpördülés is volt a gyakorlás során, a legkomolyabb incidens a sauberes Marcus Ericsson nevéhez fűződött, a svéd az autó első szárnyát törte meg, amikor kitört az autó fara.
😣 Not the ideal start to Marcus Ericsson's final race weekend…#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/T70wSHgKXy
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018
A pályával is volt egy kis gond: a 20. kanyarba telepített beton fekvőrendőr nem bírta a terhelést, az edzés során újabb és újabb darabok törtek le belőle, minden bizonnyal javítani kell majd, de az sem elképzelhetetlen, hogy szombatra eltávolítják az elemet.
Ocon's concerns about Turn 20 seem justified 🔎😮 #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/4FVRDSF5ee
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018