A Force India-csapat a Magyar Nagydíj előtt került csődeljárás alá, de a nyári szünetben a Lawrence Stroll vezette befektetői csoport felvásárolta az alakulatot, pontosabban annak ingó és ingatlanvagyonát, a nevezési jogot viszont nem, így a Belga Nagydíjtól új nevezéssel, Racing Point Force India néven, pontok nélkül, papíron új csapatként folytatták az évet.

Ezzel együtt a riválisok többsége rábólintott, hogy az alakulat ezután is megkapja az év végi pénzosztásnál a korábbi állapot alapján járó részét, ami a Haasnak viszont nagyon nem tetszett, mert nekik új belépőként két évig nem járt ez.

Az amerikai csapat az Abu-dzabi Nagydíj előtt emiatt jogi trükközéssel próbálkozott, óvást nyújtottak a Racing Point Force India ellen azzal érvelve, hogy a csapat nem valódi konstruktőr, hiszen az autókat és egyes alkatrészeket jogilag egy másik csapat, a (régi) Sahara Force India építette.

Az Abu-dzabi Nagydíj versenybírói szombatra meghozták a döntést, a józan észnek megfelelően elutasították a Haas óvását.

A stewardok leszögezték, hogy a Racing Point Force India jogilag valóban egy új csapat, ugyanakkor a Sahara Force India konstruktőrként megszűnt, lemondott a Forma-1-es részvétel jogáról, így a tőle származó elemek használata nem mond ellent a külső beszállítóktól származó alkatrészekre vonatkozó előírásoknak és nincs arról szó, hogy a Racing Point egy másik, rivális konstruktőr gyártmányait használná.

A versenybírók rámutattak, hogy a Haas óvása formai ügyeskedés, valódi tartalom nélkül.

Ami a pénzek elosztását illeti, a stewardok jelezték, hogy az FIA nem volt részese az erről szóló ún. budapesti egyezménynek, így ez csak a kereskedelmi jogok tulajdonosára, a Liberty Mediára tartozik.

A Haas jelezte, hogy fellebezni kívánnak a versenybírók döntése ellen.