A Forma-1-es Abu-Dzabi Nagydíj pénteki edzésnapján sok versenyzőnek okozott kellemetlen pillanatokat a 20-as kanyar külső ívén elhelyezett kerékvető – betonhurka, fekvőrendőr, ahogy tetszik –, az 50 mm magas elem ugyanis csúnya ütéseket osztott ki az autóknak, sőt, meg is vezette néha járgányokat, Max Verstappen Red Bullja például mind a négy kerekével a levegőben szánkázott végig rajta.

A több szempontból is veszélyes kerékvető ráadásul a terhelés, az ütések miatt elkezdett széthullani a nap folyamán, nagy kérdés volt, hogy mit kezdenek vele szombatra. A versenyzők egy része a pénteki nap végén arról beszélt, hogy talán alacsonyabbra vehetnék a huplit.

A hírek szerint végül nem történt semmi ilyesmi, a hurkát nem távolították el, nem köszörülték le, mindössze kijavították a kopását, a hétvégén végig marad, ahol volt, a versenyzőknek kell majd vigyázniuk, hogy ne hajtsanak rá – a pályán kívül van, így elvileg nem is kellene arra járniuk.

„A hurka jó ötlet, így nem kérdés a pálya kiszélesítése. De amikor csak rámegyünk, száll a por, szóval nem valami jó minőség, nem éppen Forma-1-es színvonal. Jó megoldás, de nem jó a megvalósítás” – mondta a versenyzői szakszervezet, a GPDA egyik igazgatója, Romain Grosjean.

„Egy kicsit nagyobb tisztelettel kell kezelni a kanyarbejáratot. Én támogatom a fekvőrendőrt. Talán egy kicsit túl magas, és ha teljesen rámegy az ember, onnantól egyáltalán nem tudja irányítani az autót. Arra oda kell figyelnünk, hogy egy kis pályaelhagyás miatt azért nem sérüljenek az autók” – nyilatkozott nagyon hasonlüan a Toro Rossó-s Brendon Hartley.