Miután Pascal Wehrlein a 2017-es Race of Champions gálaversenyen csúnya bukás részese volt, a Sauber a szezon elején a motorszállító Ferrari neveltjével, Antionio Giovinazzival helyettesítette a németet.

Giovinazzi az Ausztrál és a Kínai Nagydíjon volt szolgálatban, Melbourne-ben egy elismerésre méltó 12. helyet hozott, Sanghajban viszont esett-kelt, két nap egymás után majdnem ugyanúgy balesetezett.

Az olasz pilóta 2019-ben újra a hinwili csapatnál vezet, az Alfa Romeo Sauber őt ülteti Kimi Räikkönen mellé.

Giovinazzi nem hiszi, hogy a korábbi F1-es futamok előnyt jelentenek majd számára 2019-ben:

„Nem, mert sajnos rég volt már, tavaly év elején!” – mondta az Autosportnak. „Ausztráliában nem is volt teljes hétvégém, csak szombaton kezdtem. Kínában az időjárás miatt kimaradt az első és a második szabadedzés, ott is csak a harmadik edzésen kezdtem. Nem volt könnyű, de szerencsére a jövő év már sokkal könnyebb lesz. Barcelonában végigcsinálom a téli teszteket, sokkal felkészültebben érkezem majd Melbourne-be.”

A 2017-es Kínai Nagydíj óta Giovinazzi mindössze egyetlen autóversenyen indult, az idei Le Mans-i 24 óráson az AF Corse autójával a GTE Pro kategóriában az 5. lett csapattársaival.

„Alig várom már, hogy újra versenyezzek. Hiányzik a versenyhétvége nyomása, a vasárnapi futam. Idén elég nyugis volt a szabadedzéses vezetés, nagyon várom már az igazi nyomást.”

„Az első pár futam húzós lesz. Egy világbajnok a csapattársam, sok-sok évvel a háta mögött. Tennem kell a dolgomat, futamról futamra fejlődnöm kell, aztán majd az év végén meglátjuk, milyen munkát végeztem” – magyarázta a 24 éves olasz.