A Red Bull az idei év végén – 12 közös szezon, számtalan futamgyőzelem, nyolc világbajnoki cím után – szakított a Renault-val, 2019-től a Toro Rossóhoz hasonlóan már a nagycsapat is a Honda erőforrásaival versenyez.
A Red Bull Racing hosszú évek óta elégedetlen volt a Renault versenyképességével, azzal, hogy a francia gyártó 2014 óta sem volt képes beérni a Mercedest és a Ferrarit, állításuk szerint még idén is kb. 50 lóerős hátrányban voltak az időmérőkön, míg a Hondától gyors fejlődést várnak.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint a japánok a következő szezon végére a Merci és a Ferrari szintjére is hozzák a motorjukat:
„A teljesítmény tekintetében a Honda máris csökkentette a Mercedesszel és a Ferrarival szembeni lemaradást. Ha nem adódik semmi komoly probléma a fejlesztés következő szakaszaiban, akkor a Honda a 2019-es szezon végére teljesen fel fog zárkózni.”
A Renault-főnök Cyril Abiteboul ugyanakkor egy szót sem hisz a Red Bull állításaiból, azt mondja, az ő motorjuk a jobb és jövőre is az lesz:
„A Honda továbbra is 20 kW-tal (27 lóerő) hátrányban van hozzánk képest. Tudom, hogy miket mondanak a Red Bullnál, de igazából titkolják a tényeket, manipulálják az adatokat. Értem a kommunikációs stratégiájukat, de nincsenek mögötte tények. Végül úgyis kiderül majd, hogy a Honda 20 kW-os hátrányban van, és hogy semmit sem léptek előre a jelenlegi állapotukhoz képest” – mondta a spanyol Marcának a Renault-főnök.