A Formula One Management (FOM) év végi összesítése alapján a 2018-as Forma-1-es világbajnokság 21 versenyhétvégéjén összesen 4 093 305 néző látogatott ki a pályákra.
Hét forduló tudott 200 ezernél több helyszíni nézőt felmutatni: a Brit (340 ezer), a Mexikói (335 ezer), az Ausztrál (295 ezer), az Amerikai (263 ezer), a Szingapúri (263 ezer), a Belga (250 ezer) és a Magyar Nagydíj (210 ezer).
A teljes hétvégéket tekintve Azerbajdzsán (+31,6%), Ausztria (+27,6%), Japán (+20,4%) és Kanada (+11,4%) ért el 10%-nál magasabb látogatottságot az előző évhez képest.
Szigorúan a versenynapokon összesen 1 702 959-en szurkoltak a helyszíneken, a király Silverstone volt, ahol összesen 140 500-an voltak, nem sokkal lemaradva, 135 407 fővel a Lewis Hamilton bajnoki győzelmét hozó Mexikói Nagydíj lett a második.
Hat helyszín tudott felmutatni 10%-nál nagyobb növekedést a vasárnapokon: Azerbajdzsán (+29,1%), Ausztria (+25,2%), Bahrein (+22,1%), Kanada (+21,4), Japán (+19,1%) és hazánk (+10,1%).
A 21 versenynapon átlagosan 81 093 néző volt jelen.
A FOM számításai szerint 2017-ről 2018-ra összességében 7,83%-kal növekedett a látogatottság.
A számokat azért érdemes fenntartásokkal kezelni, az F1 gazdasági ügyeivel foglalkozó szakújságíró – nem mellesleg Bernie Ecclestone „embereként” a Liberty eredményeit, állításai árgus szemekkel figyelő és boncoló –, Christian Sylt már a 2017-es hasonló kimutatásban is számos hibát talált. Talán az adatok közzétételének – közvetlenül karácsony előtti – időzítése sem véletlen, a számok kikerültek, az elemzés, esetleges kritika pedig már csak később, jóval kisebb figyelmet keltve érkezhet.