A Forma-1-ben 2016-ban bemutatkozott Haas-csapat idén már a konstruktőri bajnoki 4. helyért küzdött a Renault-val, végül – a sok-sok kihagyott lehetőségnek „köszönhetően” – az 5. helyen zártak.
A csapat eredményesebb versenyzője, Kevin Magnussen úgy érzi, kicsit el voltak átkozva idén, Murphy törvénye dolgozott náluk:
„Idén úgy tűnt, hogy ami csak elromolhatott, el is romlott. Valahogy mindig szembeszelünk volt – remélem, hogy jövőre jut már egy kis hátszél is. De vállalni kell a felelősséget, mert akármiről is legyen szó, mindig lehetett volna másképp is csinálni a dolgokat. Lehet, hogy nem volt könnyű helyzet, de meg kell vizsgálni, mit lehetett volna másképp csinálni. Ezt is tesszük, hogy jövőre jobb helyzetben lehessünk. És aztán jöjjön egy kis hátszél is – hátszelet mondok inkább, nem szerencsét” – magyarázta a dán.
Bár a 4. helyről lemaradtak, a Haas fejlődése így is tagadhatatlan, azonban a további előrelépés kérdéses, hiszen feljebb már az igazi nagycsapatok vannak, akiknek kezére fog játszani a 2019-ben életbe lépő új aerodinamikai szabálycsomag – véli a csapatfőnök, Günther Steiner:
„Egyértelműen megvan a kockázata ennek. De ekkora jelenleg is létező előnynél nem is várható változás. Mindenütt jó szakemberek dolgoznak a legmagasabb szinten, és akinek nagyobb erőforrásai vannak, azok eredményesebben tudnak dolgozni másoknál – ha nem így lenne, valamit nem csinálnának jól.”
„Szóval úgy gondolom, hogy kezdetben a különbség még nagyobb is lesz a nagycsapatok és a kisebbek között, mert egyszerűen sokkal nagyobb erőforrásokkal dolgoznak. Minél több a forrás, annál gyorsabban megy a munka.”