A Pirelli a 2019-es szezonra jelentősen egyszerűsíti a gumijelölési rendszerét, az idei évre gyártott öt száraz pályás keveréke – pusztán számokkal jelölve 1-től 5-ig – közül továbbra is hármat-hármat visz majd a versenyhétvégékre, ám bármelyik három is legyen az az adott helyszínen, a gumikat csakis egymáshoz viszonyítva különböztetik meg három színnel: az aktuálisan legkeményebb a fehér, a középső a sárga, a leglágyabb a piros színt kapja.

Ez rendben is lesz a nagydíjakon, de a két barcelonai téli teszten a csapatoknak a teljes kínálat a rendelkezésére áll majd, így a három jelölésből kell majd valahogy ötöt csinálni. A Forma-1-es gumiszállítónál felmerült, hogy a tesztelésre még megtartják a tavalyi színeket, ám végül úgy döntöttek, a következetesség kedvéért idén már csak az új rendszert alkalmazzák – egy kis kiegészítéssel.

Az öt különböző keverékre így három szín jut majd, de a két keményebb és a két leglágyabb is fehér-fehér és piros-piros lesz, ám míg a középső háromnál a megszokott festést látjuk majd, a legkeményebb (1-es) keveréken csak a Pirelli felirat szerepel majd fehérben, a körbefutó csík nélkül, és ugyanez lesz a helyzet a leglágyabbnál (5-ös), azaz piros Pirelli-felirat csík nélkül – valahogy úgy, mint 2011-ben, a gyártó beszállásakor láthattuk (lásd alább).

F1: Nem lesz gumitotó a teszten 1