A Toro Rosso 2017 végén kénytelen volt két pilótát is kívülről beemelni, hiszen a Renault elvitte Carlos Sainzot, Danyiil Kvjat pedig teljesen szétesett. A Red Bull kisebbik csapata az energiaital-gyártó korábbi neveltjét, a hosszútávú világbajnokságban két bajnoki címet, Le Mans-győzelmeket szerző Brendon Hartley-t és az utolsó GP2-bajnok Pierre Gaslyt emelte be.
Velük futottak neki a 2018-as idénynek is, de egészen másképp alakult a sorsuk: a szép eredményeket hozó Gaslyt augusztusban Daniel Ricciardo 2019-es Red Bull-os utódjául választották, míg az új-zélandi pilótát a szezon után egy köszönjük nélkül küldték el.
Hartley a sportolók írásait megjelentető Players Tribune-ban megjelent friss cikkében így idézte fel a tavalyi Toro Rossó-s évét:
„Nem volt könnyű, visszatekintve leginkább az jut eszembe, amikor Monacóban szerdán a paddockban az újságírók a jövőről kezdtek kérdezgetni. Itt vagyok alig pár futammal az F1-es karrierem kezdete után és máris a végéről faggatnak. A legrosszabb az volt abban a napban, hogy megtudtam, volt alapja a pletykáknak. Alig pár verseny után láthatóan voltak olyanok, akik nem akartak ott látni.”
„Aznap este úgy sétáltam vissza a lakásunkba, hogy a monacói pálya falait nézve azon gondolkodtam, hogy ha a hétvégén összetöröm itt az autót, pár napon belül véget is érhet az F1-es karrierem” – idézte fel Hartley, hogy akkoriban a McLaren-nevelt Lando Norrisnak udvarolt a Red Bull, őt szerették volna a helyére ültetni.
„Tudtam, hogy minden egyes szabadedzésnek nagyobb súlya lesz számomra. Minden köridőt, minden versenyeredményt árgus szemekkel figyelnek majd, és minden felhasználható lesz ellenem. Őszinte leszek, ez nagyon megdöbbentett. Tapasztalt pilótaként, két WEC-világbajnoki és két Le Mans-győzelemmel a tarsolyomban érkeztem az F1-be, az első három futamból kettőn jobban kvalifikáltam a csapattársamnál, így egészen hihetetlen volt, hogy máris a lecserélésemről van szó.”
A 29 éves új-zélandi végül a szezon legvégéig maradt, és az utolsó pillanatig nem is tudta, mi lesz vele.
„Egy órával a (szezonzáró abu-dzabi) verseny után megbeszélésre hívtak. Pár perccel később már nem voltam Forma-1-es pilóta. A megbeszélésen nem is hangzott el sok minden. Világos volt, hogy már Monacótól az elküldésem volt a terv.”
Hartley ma sem érzi fairnek, hogy „madárbalesetek, motorbüntetések, első körös kilökések, a felfüggesztés meghibásodása és egyéb, nyilvánosságra nem hozott problémákkal” nehezített év után küldték el, de így is hiányozni fog neki az F1.
„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem fog. Részemről nem zárult még be az F1-es ajtó, a csúcskategóriában szerzett tapasztalataimmal pedig felkészültebben érkezek majd, akárhol is folytassam ezután.”