Bár hivatalosan 2007-ben eltűnt a Ferrari-főszponzor Philip Morris Marlborójának logója a vörös autókról, a dohánygyártó – bár ezt sosem ismernék el nyíltan – trükkösen azóta is igyekezett a cigarettamárkára emlékeztető mintákkal megjelenni a maranellói járgányon.
A PM a tavalyi Japán Nagydíj hétvégéjén elindította a „Mission Winnow” kezdeményezését, amellyel egy új, a „füstmentes alternatívákat” kínáló korszakot nyitnak, ám a Ferrarin megjelent új feliratban sem nehéz felfedezni a Marlboróról ismert motívumot.
Ez tűnt fel az ausztrál hatóságoknak is, így a szövetségi, és a melbourne-i Ausztrál Nagydíjnak otthont adó Vicotria állam egészségügyi minisztériuma is vizsgálódik a dohányreklám potenciális megszegését illetően – alig egy hónappal az idény kezdete előtt nem jön ez jól a Ferrarinak.
A Philip Morris International globális kommunikációs igazgatója, Tommaso di Giovanni a Motorsport.comnak így nyilatkozott a helyzetről:
„A kezdeményezés és a Scuderia Ferrari Mission Winnow autón, valamint a weboldalon megjelenő szimbólumok és feliratok megfelelnek a az Ausztráliában és Victoria államban érvényes vonatkozó törvényeknek” – állította.
„Tudunk a a Mission Winnow-t illető ausztráliai vitáról, és a nagydíj szervezőivel együttműködve igyekszünk megérteni a felmerült aggályokat, hogy megfelelő választ adhassunk a hatóságoknak.”
„A Mission Winnow nem a cégünk termékeit vagy márkáit reklámozza, sokkal inkább a minden területen való fejlődési szándékunkról való párbeszédet kívánja ösztönözni. A Mission Winnow a Philip Morris International és a partnereink új arcát mutatja meg, a fejlődési szándékunkról, a társadalmi haladáshoz való hozzájárulásunkról szól” – magyarázta di Giovanni a fából vaskarikát.