Rossz viccel élve komoly fejtörést okozhat a dolog: a Forma-1-ben 2019-ben új sisakszabvány lép életbe, ám néhány gyártó a jövő héten kezdődő tesztelésre még nem tud annak megfelelő bukót adni a pilótáknak.
Az új, kisebb szemrésű sisakok kifejlesztésében az F1-ben jelenleg érdekelt összes gyártó, azaz az Arai, a Bell, a Schuberth és a Stilo is részt vett, ám pillanatnyilag csak a Valtteri Bottasnak és Lance Strollnak szállító Stilo rendelkezik kész és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által homologált termékkel a szükséges méretekben.
Kimi Räkkönen, Charles Leclerc, Kevin Magnussen, Lewis Hamilton, Romain Grosjean, Alexander Albon, George Russell, Lando Norris, Robert Kubica és Antonio Giovinazzi partnere, a Bell csak 56-os méretig tud jelenleg szállítani homologált darabokat – a pilóták fejméreteit nem ismerjük, nem tudni, ki maradhat hoppon.
A Nico Hülkenbergnek, Carlos Sainznak, Sergio Pereznek és Danyiil Kvjatnak szállító Schuberth pillanatnyilag csak M-es méretben tud FIA által engedélyezett 2019-es sisakot adni, a legrosszabb helyzetben viszont az Arai-partner Sebastian Vettel, Max Verstappen, Pierre Gasly és Daniel Ricciardo van, a gyártó termékét ugyanis még nem is homologálta az FIA.
„Az új modellből prototípust szállítottunk. Hivatalosan még nem homologálták, de a házi tesztjeink garantálják a minőséget” – mondta a Motorsport.comnak az Arai képviselője.
Bár az idényben már kötelező lesz az új típusú sisakok használata, a tesztelés ilyen szempontból szürke zónába esik, a szabályok a sisakokra nem térnek ki. Az valószínűleg csak a jövő héten derül ki, hogy a saját gyártótól származó homologált sisak nélkül maradó pilóták mit tesznek, 2018-as modellel lépnek pályára, másik gyártótól szereznek 2019-es darabot, esetleg FIA-engedély nélküli prototípust viselnek majd a pályán.
Komoly kérdés, de remélhetőleg szigorúan elméleti jellegű marad, hogy mi történik, ki lesz a felelős, ha egy pilóta nem homologált sisakban szenved balesetet és fejsérülést a tesztelés alatt.