Szerdán a címvédő Mercedes és a Red Bull Racing után a Racing Point – leánykori nevén Force India – is bemutatta 2019-es Forma-1-es autóját.

A tavaly nyáron indiaiból kanadai tulajdonba került silverstone-i alakulat új névadó szponzort is fogott a sportfogadási cég SportPesa képében, ugyanakkor a festést az elmúlt két évben meghatározó osztrák vízipari vállalat, a BWT is maradt, így a túlnyomóan rózsaszín fényezés sem változott radikálisan.

Az autót a lassan már veteránnak számító mexikói pilóta, az alakulatnál hatodik évét kezdő Sergio Perez, valamint a fő résztulajdonos, a kanadai divatmágnás Lawrence Stroll fia, az elmúlt két idényben a Williamsnél versenyző Lance Stroll vezeti majd.

A Force India 2016-ban és 2017-ben is a konstruktőri bajnokság 4. helyén végzett, a tavalyi, zűrös év végén csak a 7. helyen zártak, de az elvett pontokkal együtt nem sokkal maradtak volna le a triplázásról. A stabilabb háttér, a jóval nagyobb anyagi források birtokában 2019-ben újra a dobogós helyezéseket tűzték ki célul.

„Több hónapnyi kemény munka után nagyon izgalmas, hogy Kanadában mutathatjuk be a csapat új arculatát” – mondta a Torontói Autószalonon tartott bemutatón a csapatfőnök, Otmar Szafnauer.

„A hosszú távú célunk az, hogy az F1 csúcsára érjünk, ehhez most tesszük le az alapokat, és fontos, hogy 2019-ben nagyot tudjunk előrelépni. Saját erőből akarunk a dobogós helyekért küzdeni, az első négyben szeretnénk zárni a bajnokságot” – folytatta.