Az egykor szebb napokat látott, de a tavalyi évet alig néhány pontocskával, sereghajtóként záró Williams 2019-nek még rosszabbul futott neki: a brit csapat tervezési és ebből fakadó építési hibák miatt egyszerűen nem készült el az új autóval a tesztelés kezdetére, az első két napot teljes egészében kihagyták, az FW42-es csak szerdán futott be Barcelonába.
A Williams szerda délután már megtett két tucat kört, de ezzel együtt sem lehetett büszke a csapatot de facto irányító helyettes főnök, Claire Williams:
„Nem egyetlen dolog volt a háttérben, de nem megyek részletekbe a nyilvánosság előtt. Minden energiánkat a tesztre kell összpontosítanunk” – mondta Barcelonában.
„Nem, a problémáknak semmi köze a pénzhez” – szögezte le. „Az autóval nem készültünk el időben. Eredetileg tartani akartunk egy bejáratást (shakedown), de kiderült, hogy nem fog menni. Az alkatrészek egyszerűen nem passzoltak. De részletekbe nem fogok menni, hogy mi és miért történt. Ki kell elemeznünk, mi is történt. Nincs pardon! Az összes többi csapat időre megépítette az autóját, és 40 éven keresztül nekünk is ment. Szégyen, hogy idén íg elkéstünk. Bocsánatot kérek a szurkolóinktól és a versenyzőiktől is! Nagyon csalódottak vagyunk” – magyarázta Williams.
Felröppentek olyan pletykák, miszerint a grove-i csapat nem tud két autót küldeni a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra, de a főnök ezt határozottan cáfolta:
„Garantálhatom, hogy nem csak hogy két autónk lesz Ausztráliában, hanem tartalék kasztnink és alkatrészeink is lesznek. Nem kérdés, hogy borzalmas volt számunkra az elmúlt hét nap, de most már a pályán az autó, nekiláthatunk a munkának.”
A késés miatt felmerült, hogy 2017 végén a Mercedestől átszerződött technikai főnök Paddy Lowe repülhet a csapattól, a mérnök barcelonai médiamegjelenéseit törölte is a csapat. Claire Williams azt mondta, a kirúgás – legalábbis egyelőre – nem téma:
„Nem igazán foglalkoztam a spekulációkkal, de mi nem fogjuk bűnbakkeresésre pazarolni az időnket és energiánkat, és nem fogjuk kiteregetni a szennyest. Paddy most arra koncentrál, hogy a lehető legjobb formába hozza az autónkat, ahelyett, hogy a sajtó kérdéseire kelljen válaszolgatnia.”