A 2019-es Forma-1-es téli tesztelés során szinte végig az volt a közvélekedés, hogy a Ferrari egész tisztességes előnnyel vezet a mezőny előtt, a címvédő Mercedesnél is azt mondogatták, hogy a Scuderia fél másodperccel gyorsabb.
Lewis Hamilton aztán megcáfolta saját szavait, ugyanis a zárónap délutánján 3 ezredmásodpercre megközelítette Sebastian Vettel délelőtti tesztcsúcsát, a ferraris német 1:16,221-gyel végzett az élen, az ötszörös világbajnok 1:16,224-et tudott délután.
One last moment with W10 on track as the sun sets on #F1Testing 2019! 🌅 pic.twitter.com/VJXMF9kAKP
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 1, 2019
Nem tudni, a Mercedesben mennyi tartalék van még a végső tempó tekintetében, annyi azonban biztos, hogy a Ferrari így sem mutatott meg mindent, ugyanis csütörtökön Charles Leclerc, ma pedig Vettel futott keményebb gumikon olyan köröket, amelyek 1:15,5 körüli-alatti időt hozhattak volna a leglágyabb keveréken.
A Ferrarinak a tesztcsúcs ellenére nem volt tökéletes napja, míg tegnap Leclerc állt le a pályán a kipufogórendszer hibája miatt, ma délután Vettel járt hasonlóan, de nála az elektronika adta meg magát, az olasz csapat korábban is fejezte be a munkát.
🚩 RED FLAG 🚩
He's lapped 110 times and grabbed the quickest time of the day…
But Sebastian Vettel has come to a halt on the final day of #F1Testing 😬 pic.twitter.com/mEl9hoHQHN
— Formula 1 (@F1) March 1, 2019
A két bajnok mögött Valtteri Bottas lett a 3., háromtizedes hátránnyal, majd a renault-s Nico Hülkenberg és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat, de még a mclarenes Lando Norris is 1:17 alatti idővel végzett.
A bit of slow mo action. 👀
27 laps so far for car #27. #RSspirit @HulkHulkenberg pic.twitter.com/1CdnYQkFb1
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) March 1, 2019
A legtöbb műszaki hibája a Haasnak volt az idei téli tesztelés során, így talán nem meglepő, hogy a fekete-arany autó újabb lerobbanásával zárult a nap – ezzel együtt Romain Grosjean 7. idejével és a francia, valamint csapattársa, Kevin Magnussen által összeszedett 167 körrel elégedettek lehetnek.
.@KevinMagnussen ends Friday with 94 laps logged at @Circuitcat_eng – taking his test total to 403. #F1Testing pic.twitter.com/WpwzJTej6r
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 1, 2019
A Williamsen és a Red Bullon kívül minden csapat 100 körnél többet ment a zárónapon, de míg Robert Kubicának sikerült 90 kört beletennie az FW42-esbe, Max Verstappenéknek siralmas napjuk volt.
Miután Pierre Gasly csütörtökön alaposan összetörte az autót, a holland pilóta ma régebbi alkatrészekkel szerelt RB15-össel lépett a pályára, de csak a délelőtt első felében vezetett, 29 kör után már nem gurult ki a garázsból, gyakorlatilag a teljes nap elúszott egy sebességváltó-hiba miatt.
The Team are investigating a gearbox issue which has limited our running. We are working hard to get the #RB15 back on track later this afternoon 👊 #F1Testing pic.twitter.com/RApmj9aQrP
— Red Bull Racing (@redbullracing) March 1, 2019
A Forma-1-es autókat legközelebb Melbourne-ben látjuk újra a pályán, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj két hét múlva következik.
They are the best! Meet the Circuit marshalls and medical team! Thanks for your hard work at the #F1Testing 👌💪 pic.twitter.com/zdUX1XkEFe
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) March 1, 2019