Miután a Ferrarinál úgy döntöttek, hogy 2019-re fiatal neveltjüket, Charles leclerc-t ültetik Sebastian Vettel mellé, az elküldött 2007-es világbajnok lecsapott az ifjonc megüresedett helyére, 2019-20-ra aláírt egykori első csapatával, az idei évre Sauberből teljes Alfa Romeóvá vált alakulattal.
A hinwili alakulat 2018-ban talán a legnagyobb fejlődést produkáló csapat volt, az idényt sereghajtóként kezdték, a szezon végére pedig rendszeres pontesélyesnek számítottak, az idei évre ráadásul komoly anyagi forrásokhoz is jutottak, ám a tesztek alapján – csak a 8. leggyorsabbként zártak – Räikkönen még nem mer semmi biztosat mondani a kilátásaikról:
„Egyelőre nagy rejtély, hogy állunk, számunkra sem világos. Az autó egy jó csomag, de még van min fejleszteni. A hangulat jó, nincs semmi negatív dolog, de hogy mindenki, mi is szeretnénk tovább javulni. Mindig van min fejleszteni” – mondta a 39 éves veterán, aki kemény középmezőnybeli csatákra készülhet.
Tavaly sokáig harcban állt a Renault-val a „best of the rest” címért, azaz a konstruktőri 4. helyért az amerikai Haas-csapat, melynek főnöke szerint álomszerű lenne, ha idén, negyedik évükben a dobogóra tudnának jutni valmikor.
„De ha minden normálisan alakul, a három élcsapat versenyzőink kívül senki nem juthat a dobogóig” – állapította meg a szomorú valóságot Güntjer Steiner.
2016-17-ben a Force India lett a 4. a csapatok bajnokságában, idén új tulajdonossal, új néven, új szponzorral, sokkal biztosabb és bőségesebb anyagi háttérrel oda is szeretnének visszatérni. Sergio Perez ugyanakkor szintén nem tudja, mire is számíthatnak:
„Tudjuk, hogy nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de nem is mi vagyunk a leglassabbak a középmezőnyben. Azonban ebben a csoportban a leggyorsabb és a leglassabb között is csak fél másodperc a különbség.”