Március 15-én indul a 2019-es Forma-1-es világbajnokság, a hosszú téli szünet után elérkeztünk az évadnyitó verseny előkészületeihez. Megérkezett a csapatok és versenyzőik által választott gumikeverékek listája, ami, valljuk be, nem okozott meglepetést.

2019-ben öt különböző keménységű szárazpályás gumi közül választhatnak majd a csapatok. Az új gumikon, mint azt már korábban megtudhattuk, a könnyebb követhetőség kedvéért a színjelzések is változni fognak, azaz a konkrét keveréktől függetlenül a mindenkori legkemnyebb lesz a fehér, a középső a sárga, a leglágyabb pedig a piros Pirelli.

Ausztáliára a Pirelli a C2-est, a C3-ast és C4-es keveréket jelölte, a  csapatok ezek közül választották ki, melyik összetételű gumiból hány szettel szeretnének nekivágni a szezonnyitó versenyhétvégének. Az elmúlt évhez hasonlóan a csapatok a C4-es, legpuhább keveréknek szavaztak bizalmat, míg a C2-es legkeményebből maximum 2-3 szettet táraztak be.

Az élcsapatoknál hasonló a kép. A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull kilenc szett C4-es gumikeverékkel készül a melbourne-i hétvégére, kivéve Charles Leclerc-t, aki mindössze 1 szett C2-es keveréket kért. A Renault az egyetlen csapat, aki a C4-es legpuhább gumiabroncsokból a maximális 10 készlettel készül, míg a Racing Point és a Williams csak nyolcat-nyolcat.

F1: Ugyanúgy gondolkodik a Merci, a Ferrari és a Red Bull 1

Mario Isola, a Pirelli motorsportfőnöke elmondta mennyivel pozitívabb képet lát a tesztek után, mint azt korábban várták.

“Talán legmeglepőbb az autók tempója az idén. Gyorsabbak, mint a tavalyi teszteken, annak ellenére, hogy 10 kilogrammal nehezebbek. Nyolc sikeres tesztnap van mögöttünk, a csapatok rengeteg kilométert tettek meg viszonylag jó körülmények között. A hűvös körülmények miatt tapasztaltunk egy kis szemcsésedést, ami melegebb időjárás esetén biztos hogy nem jelentene problémát.”

Már csak egy hét és kiderül, hogy az idei keverékek melyik autón teljesítenek majd jobban és kinek válik be a stratégiája.