Kellemes, kora őszi időben sorakoztak fel a rajtrácsra az autók Melbourne-ben a 2019-es szezon első Forma-1-es futamára, az Ausztrál Nagydíjra.
Az idény első versenyén a hétvége eddigi minden edzését megnyerő ötszörös világbajnok, Lewis Hamilton indulhatott az élről. Mellőle a mercis csapattárs, Valtteri Bottas rajtolhatott. A második sorba a tavalyi győztes Sebastian Vettel és a Red Bull-os Max Verstappen állt fel, míg a harmadikba a Ferrari újdonsült pilótája, Charles Leclerc és Romain Grosjean a Haas-Ferrarival. A legjobb tíz közé még befért a másik Haas volánjánál Kevin Magnussen, Lando Norris, a McLaren újonca, az Alfa Romeót irányító Kimi Räikkönen, valamint Sergio Perez a Racing Pointtal.
Csak az egyik Red Bull szerepelt a legjobbak közt a rajtrácson, a másik autóval Pierre Gasly mindössze csak a 17. helyről kezdhette meg az Ausztrál Nagydíjat, miután csapata balul elsült stratégiájának áldozata lett az időmérőn.
A mezőnyben három pilóta is van, aki visszatérőnek számít. Közülük a leglassabb Robert Kubica volt a Williamsszel, a lengyel az utolsó helyen várhatta a piros lámpák kialvását. A másik két visszatérő, a 2017-ben két futam erejéig beugró alfás Antonio Giovinazzi és a Toro Rossónál már a sokadik esélyt megkapó Daniil Kvjat a 14. és a 15. helyről vághattak neki a versenynek.
Három újonc is gyarapítja a mezőnyt, az említett Norrison volt közülük a legjobb, de jól ment a kvalifikáción Alexander Albon is a Toro Rossóval. A brit-thai pilóta a 13. helyről indulhatott, a másik újonc, a Williams színeiben szereplő George Russell pedig a 19. rajtkockában parkolt le a kezdés előtt.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A mezőny többsége a lágy gumikon vágott neki az 58 körös futamnak. Giovinazzi, Kvjat, Stroll, Gasly és Russell a közepes gumikon kezdte a versenyt, míg Kubica a fehér oldalfalú kemény keveréken.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia a két kiállásos taktika lehetett volna, két 21 körös lágy gumis etappal, majd a végén egy közepessel, azonban a hivatalos gumiszállító úgy érezte, hogy a csapatok az egy kiállást favorizálják majd a kisebb kockázat miatt. Ebből a fajtából az előzetes számítások szerint a 27 körös lágy, majd 31 körös közepes gumis beosztás tűnt a legjobbnak a számítások szerint.
Változást jelent az eddigiekhez képest, hogy a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Formation lap under way… who’s excited?! 🙌#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/k0VadEePGX
— Formula 1 (@F1) 2019. március 17.