Az aerodinamikai szabályváltozás-csomag keretében az idei évre a Forma-1-es autók hátsó szárnya 10 cm-rel szélesebb és 2 cm-rel magasabb lett. A cél az autók mögött képződő örvények magasabbra terelése, ezzel a követés könnyebbé tétele volt, ám egy nem várt mellékhatásra is fény derült a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.

A nyolc év után a Williamsnél visszatérő, a melbourne-i futamon az utolsó sorból rajtoló Robert Kubica a verseny után elmondta, egészen pánikba esett, amikor rájött, hogy az előtte álló hátsó szárnya miatt nem látja a startlámpákat.

„volt egy kis pánik, mert amikor beálltam a helyemre, nem láttam a lámpákat, a McLaren hátsó szárnya kitakarta. Csak az első blokkot láttam. Kicsit pánikoltam, de aztán balra húzódtam és ott már láttam a kiegészítő fényeket” – mesélte a lengyel.

Pierre Gasly még rosszabbul járt, ő a lámpák nélkül rajtolt: „Az új, nagyobb hátsó szárnyak miatt a rajtkockából nem láttam a lámpákat, így kénytelen voltam a körülöttem lévő autókra reagálva elindulni, emiatt veszítettem is pár helyet” – állította a francia.

A Nemzetközi Automobil Szövetségnél vették az adást, a felügyelőszervezet szóvivője a Motorsport-Total.comnak azt mondta, a nagyobb szárnyak „váratlan mellékhatása” a jelenség, és hogy „keressük a megoldást az idény további részére, már a Bahreini Nagydíjtól dolgozunk rajta”.