A Forma-1 jogtulajdonosa, az amerikai Liberty Media, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden ül össze a csapatok képviselőivel, hogy végre-valahára tisztázzák a sportágat 2021-től keretbe foglaló szabályokat, feltételeket.

Így, 2019 tavaszán már az utolsó utáni pillanatban tartanak, de minden bizonnyal nem lesz könnyű az egyezkedés, mert a nagy/gyári hátterű csapatok és a kisebb, független alakulatok nagyon mást akarnak.

A McLaren például nagyon támogatja, sőt kívánja a pénzügyi észszerűsítést, a költségek visszafogását és így a fair versenyt, ha ezt nem sikerül elérni, akár távozhatnak is, állítja a cégvezér Zak Brown:

„Ha ez nem valósul meg, komolyan el kell gondolkodnunk a Forma-1-es jövőnkön. Gyakran bedobják ezt a tárgyalási taktika részeként, de a McLarennek valóban pénzügyileg fenntartható és versenyképes csapatnak kell lennie, és ha úgy érezzük, hogy az új szabályok nem teszik ezt lehetővé, akkor felül kell vizsgálnunk a részvételünket” – mondta a Guardiannek.

Tavaly – igaz, még az azóta elhunyt elnök, Sergio Marchionne alatt – a Ferrari is meglebegtette a kiszállást, ám az olasz csapat épp azért, mert nem tetszik nekik, hogy a Liberty elvenné a minden évben pusztán a részvételért kapott, 100 millió dollárt közelítő bónuszukat.

„Abban mindannyian egyetértünk, hogy a Ferrari a legnagyobb név az F1-ben, és ezért jár valami jutalom, de nem olyan szinten, mint most, emellett ezt a pénzt nem szabadna visszaforgatni a versenyzésbe” – mondta erről Brown.

A McLaren-vezér szerint komoly „tűzijáték” jöhet kedden, de reméli, hogy eredményes lesz a tárgyalás:

„Alkudozni fogunk, de bízom benne, hogy az F1 a helyes utat választja, így mind a tíz csapat megmarad, és 2021-től egy sokkal jobb, versenyképesebb F1-et látunk majd!”