Miután a Mercedes saját gyári csapatot alapított, csak idő kérdése volt, hogy a McLaren mikor keres új motorszállítót. A wokingi csapat 2013-ban jelentette be, hogy 2015-től az egykori sikerpartner Hondával dolgoznak megint, a McLaren élére akkor visszatért Ron Dennis ezt szánta a nagy dobásának.
Mára tudjuk, hogy alakult a dolog: a japánok három éven keresztül nem tudtak versenyképes erőforrást adni a McLarennek, az angol csapat végül 2017 végén elbúcsúzott tőlük – a Honda végül csak idén, a Red Bull szállítójaként ért az élmezőnybe.
A McLaren-Honda-korszak csapatfőnöke, a végül tavaly nyáron távozó Eric Boullier egy friss interjúban elárulta, hogy számára az első pillanattól világos volt, hogy kudarcra ítélt projektet kell majd végigvinnie:
„Már a legelső megbeszélésen világossá vált számomra, hogy mennyire felkészületlenül futnak neki a rájuk váró hatalmas kihívásnak” – idézte a Sokuho magazin.
„Azonnal mondtam Ron Dennisnek, hogy legalább három-négy év fejlesztési munka kell ahhoz, hogy az élre jussunk, de a szerződések addigra már megvoltak, Dennis pedig meg volt győződve róla, hogy újra hozhatják a régi sikereket.”
„A mai motorok nagyon kifinomultak, és csakis a fejlesztést évekkel korábban elkezdő Mercedes volt az élen. A McLaren és a Honda szövetsége a lehető legrosszabbkor köttetett a Forma-1 műszaki története szempontjából.”
A McLarennek a 2018-ra érkezett új partnerrel, a Renault-val sem termett sok babér, az elfogadható szezonkezdet után a mezőny végére csúsztak vissza.
„Áprilisra felismertük, hogy teljesen mellélőttünk az autóval. Súlyos hibákat találtunk az adatok korrelációjában, megoldással pedig már csak túl későn állhattunk volna elő. Bizonyos tekintetben 2017-nél is versenyképtelenebbek voltunk, ami nagyon nem tett jót a csapatmorálnak sem.”
Boullier a tavaly nyári távozás után egy időre eltűnt a reflektorfényből, de nemrég a Francia Nagydíj szervezői között bukkant fel újra, hazája Forma-1-es futamának rendezésében segít az idei évtől.