A Ferrari igen biztatóan szerepelt a 2019-es barcelonai téli tesztelésen, ám a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon megdöbbentően versenyképtelen volt az olasz csapat, a Mercedes fölényes győzelmet aratott, míg Sebastian Vettel és Charles Leclerc csak távoli 4-5. lett a címvédő csapat két versenyzője, valamint a Red Bull-os Max Verstappen mögött.
Melbourne-ben és közvetlenül a hétvége után a Ferrarinál láthatóan nem is tudták, mi volt a baj, de a múlt hétvégén már arról lehetett hallani, hogy Maranellóban azonosították a problémát és dolgoznak a megoldáson.
Az ezen a hétvégén következő Bahreini Nagydíj beharangozójában már a Ferrari is jelezte, hogy „korrekciókat” végeztek, melyektől javulást várnak:
„A szahíri pálya egészen más jellegű, mint az ausztrál, a tapadás és a fékezés lesz a legfontosabb. Lényeges, hogy a csapat Bahreinben már jól teljesítsen azokon a területeken, amelyeken gyengék voltunk Ausztráliában, hogy kiaknázhassuk az autóban rejlő potenciált. Úgy gondoljuk, Bahreinben már láthatjuk majd a korrekciók hatását, persze tisztában vagyunk azzal, hogy az ellenfeleink is erősek lesznek. Ezzel együtt alig várjuk, hogy újra megmérkőzhessünk velük a pályán” – mondta a csapatfőnök, Mattia Binotto.
Az előző két Bahreini Nagydíjat Vettel nyerte a Ferrarival, egy hasonló eredmény megmutathatná, hogy Melbourne csak alkalmi kisiklás volt, igaz, a négyszeres világbajnok egyelőre nagyon óvatos.
„A sivatagi pályán nem könnyű elkapni a ritmust a pályára befújó szél és homok miatt. Minden egyes kör más, ami döntő tényező lehet, főleg az időmérőn. Elég pár centivel letérni az ideális ívről, máris kuka a kör, mert nem lehet visszanyerni az elveszített időt. Ezen a pályán sokkal több a hiba, mint máshol” – figyelmeztetett a német a csapat futamelőzetesében.