Két éve merült fel először, hogy a Forma-1-es csapatok – elsősorban az időmérőn – a motor kenőanyagát is elégetik a teljesítmény időleges növelése érdekében. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ennek kiküszöbölésére többször is szigorított a kenőanyagok fogyasztására vonatkozó előírásokon, jelenleg egy F1-es autó 100 km-en legfeljebb 0,6 liter olajat használhat el, ráadásul a kvalifikáció alatt nem tölthető után a kiegészítő olajtartály és abból nem kerülhet olaj a kenést végző rendszerbe.
Az FIA-nál azt gyanítják, még a jelenlegi feltételek mellett is előfordulhat, hogy a csapatok megpróbálhatnak valahogyan trükközni, ezért 2020-tól felére, mindössze 0,3 literre csökkentik majd a 10 kilométerenkénti megengedett olajfogyasztást, írja a Motorsport.com.
„Az olaj kérdése világos: a szabály kimondja, hogy csakis benzin használható üzemanyagként, az olaj kizárólag kenőanyag lehet. Tudjuk, hogy az olaj is fogy, de bizonyos esetekben a teljesítményt is növelik vele, ami nem szabályos” – mondta az FIA formaautós vezetője, Nikolas Tombazis.
„Beavatkoztunk, 0,6 literre csökkentettük a 100 kilométerenkénti fogyasztást, de a jövő évre még lejjebb kívánunk menni. Ha pedig ilyen alacsony fogyasztásról lesz szó, a kiegészítő olajtartály létjogosultsága is megszűnik az időmérőn” – magyarázta.