A Forma-1 vezetése és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden Londonban tartott prezentációt a csapatoknak és az F1 más szereplőinek a 2021-re tervezett szabályokról és reformokról.
Az esemény résztvevőitől titoktartást kértek, a nagyközönség egyelőre nem sokat tud arról, mi is hangzott el, de a német Auto Motor und Sport úgy tudja, a két év múlva érkező, az „India” névre hallgató koncepción alapuló új autók aerodinamikai szempontból forradalmi előrelépést jelenthetnek majd az előzéseket tekintve.
A lap szerint, a 2021-es járgányok egymás követése közben is megőrzik majd a leszorítóerejük 80%-át – ma ez az érték kb. 30% – annak köszönhetően, hogy az első szárny közvetlenül, pillérek nélkül csatlakozik majd az orrkúphoz, a padlólemezen pedig csatornákat alakítanak ki, azaz visszatér majd a 80-as évek elején alkalmazott szívóhatás (ground effect).
Míg a fenti információ nem hivatalos, az, hogy emellett a nyitható hátsó szárny (DRS) is megmarad, már egyenesen az F1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn szájából hangzott el:
„Szerintem tartalékként, a biztonság kedvéért megtarthatjuk a DRS-t is. Bízom benne, hogy az autók eljutnak majd arra a szintre, hogy ne legyen rá szükség, de ez nem a közeljövőben fog megtörténni” – mondta.
Nyitóképünkön az „India” tanulmány állítólagos grafikája.