Erősen szeles időben, már mesterséges fénynél sorakoztak fel a rajtrácsra az autók Szahírban a 2019-es szezon második Forma-1-es futamára, a Bahreini Nagydíjra.
Az idény második versenyén az időmérőn lehengerlő formában autózó Charles Leclerc indulhatott az élről. Mellőle a ferraris csapattárs, Sebastian Vettel rajtolhatott. A második sorba a két Mercedes állhatott fel, Lewis Hamilton-Valtteri Bottas sorrendben, míg a harmadikon a Red Bull hollnadja, Max Verstappen osztozhatott a Haas dánjával, Kevin Magnussennel. A legjobb tíz közé befért még mindkét McLaren, Carlos Sainz a hetedik, Lando Norris a kilencedik helyről indulhatott. Rajtuk kívül ott volt még Kimi Räikkönen a nyolcadik helyen az Alfa Romeoval, valamint Daniel Ricciardo a Renault-val.
Romain Grosjean is jól szerepelt a Haas-Ferrarival. A francia eredetileg a nyolcadik legjobb időt futotta a szombati időmérőn, de Lando Norris feltartása miatt három pozícióval hátrébb sorolták, így csak a 11. helyről kezdhette meg a versenyt.
Pierre Gasly Ausztrália után ismét csak szenvedett a Red Bull volánjánál, a francia csak a 13. helyet szerezte meg az időmérőn. A Williams lemaradása óriási a többiekhez képest, George Russell és Robert Kubica a mezőny legvégén sorakozhatott fel a rajtrácsra.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A mezőny nagy része a lágy gumikon vágott neki az 57 körös futamnak, Csak Robert Kubica kezdte a közepes gumikon a versenyt.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia az egy kiállásos taktika lehetett volna, 20 körös közepes gumis etappal, majd a versenytáv hátralévő részét a keményeken teljesítve. Mivel a legjobbak az időmérő második szakaszában használt lágyakon indulhattak, ezért nekik a hivatalos gumiszállító a lágy-közepes taktikát ajánlotta egy 22. körös cserével. Két kiállásra a lágy-közepes-közepes kombinációt tartotta a legjobbnak az olasz gumigyártó egy-egy cserével a 15., valamint a 36. körben.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Let’s ride, Team 🤜🤛 Rolling out for the #BahrainGP grid!
Feeling those pre race vibes, already! pic.twitter.com/nNX7dnXvGG
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2019. március 31.