A vasárnapi Forma-1-es Bahreini Nagydíj nagyszerű siker és egyben keserves csalódás is volt a Ferrari ifjonca, Charles Leclerc számára, hiszen a fiatal monacói a pole-ból kezdhette a versenyt, és bár a rajtnál visszaesett, nem sokkal később az élre állt, magabiztosan, nagy előnnyel vezetett, ám a futam utolsó szakaszában műszaki hiba miatt lelassult, mindkét Mercedes elment mellette, végül „csak” a 3. lett.
A verseny alatt a csapatrádión a hőenergia-visszanyerő (MGU-H) meghibásodását említette a csapat Leclerc-nek, de a Ferrari főnöke, Mattia Binotto utólag tisztázta, hogy más volt a probléma, a gyújtás nem működött megfelelően az egyik hengerben.
„Nem mechanikai probléma volt a motorral, mert azzal célba sem ért volna. Nem tudom, honnan indult, de az MGU-H-val sem volt semmi gond” – kezdte.
„Az egyik hengerben nem volt jó a gyújtás. Ilyen esetben a gyújtási program átállításával lehet próbálkozni, más programokat lehet betölteni, a beállításokon lehet változtatni, hátha megjavul a dolog odakint a pályán. Ezúttal sajnos nem működött, szóval egyszerűen csak el kellett jutni valahogy a célig.”
„Szerintem bátor dolog volt, hogy ilyen körülmények között folytatta. Végül egy harmadik hely lett az eredmény, ami fontos, szóval visszatekintve jó döntés volt (nem feladásra szólítani Leclerc-t).”
Binotto szerint a meghibásodás könnyen orvosolható lesz, két hét múlva, a Kínai Nagydíjon is a mostani erőforrást tervezik bevetni:
„A motor a futam végéig működött, szóval működik. Kínában pénteken biztosan ezt használjuk majd, ott lesz egy teljes nap, hogy megvizsgáljuk a viselkedését és a teljesítményét. Még ha pillanatnyilag nem is értjük pontosan, hogy mi történt, egyetlen hibáról van szó, ami könnyen javítható. Nem arról van szó, hogy a motorprogrammal van gond vagy ilyesmi. Én azt mondanám, hogy egy komponensmeghibásodása az egész, de majd meglátjuk.”