Hiába dolgozott a Red Bull autóiban az elmúlt évtizedben a Ferrariénál és a Mercedesénél gyengébb erőforrás a Renault motorja képében, a Milton Keynes-i csapat képes volt kiemelkedő, de a rosszabb időszakokban is legalább jó eredményeket elérni, ugyanis a sztármérnök Adrian Newey tervezőasztaláról mindig aerodinamikailag élen járó autók kerültek le.
Idén a Red Bull a Hondával új korszakot nyitott, a japánok pedig – ötödik évükre – egész jó motort is gyártottak, ám a csapat küszködik, méghozzá pont a kasztni miatt.
„Kíméletlenül őszinte leszek: a kasztnit illetően egyelőre nem olyan jó az autónk, mint szerettük volna” – mondta maga Newey a brit Sky Sportnak. „Ez van, tennünk kell a dolgunkat.”
„Úgy gondolom, hogy a Hondával jó a kapcsolatunk, bízunk abban, hogy a másik jól végzi a dolgát, nem fogunk sárdobálásba kezdeni. Kulturálisan nagyon mások, az biztos, de úgy vélem, hogy ha megvan a tisztelet és a megértés, akkor minden rendben lesz.”
A Red Bull a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Ferrari küszködésének köszönhetően hozott egy 3. helyet Max Verstappennel – az új versenyző, Pierre Gasly pont nélkül zárt Melbourne-ben –, Bahreinben pedig a 4. lett a holland, de a tempója alapján inkább csak az 5. hely járt volna neki, az RB15-ös Szahírban közelebb volt a középmezőnyhöz, mint a két élcsapathoz.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko nemrég azt mondta, B autót nem készítenek, folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek előrébb kapaszkodni – a hétvégi Kínai Nagydíjra is visznek frissítéseket, a Spanyol Nagydíjra pedig nagyobb csomaggal készülnek.