A Forma-1-ben idén néhány nappal a szezonnyitó előtt bevezették az új szabályt, miszerint a verseny leggyorsabb körét megfutó pilóta – feltéve, hogy a top10-ben zár – egy bónuszponttal gazdagodik.
Az Ausztrál Nagydíjon a pontot – a csapatfőnök, Toto Wolff előzetes tiltása ellenére – a futamgyőztes, a mercedeses Valtteri Bottas húzta be, míg Bahreinben a ferraris Charles Leclerc szerezte meg.
A Mercedes-főnök Wolff ugyanakkor továbbra sem nagy rajongója a leggyorsabb körös pontnak, igaz, azt is belátja, hogy a versenyzők nem tehetik meg, hogy ne hajtsanak érte.
„Mindig fenntartással állok ahhoz, hogy a versenyzőink megfussák a leggyorsabb kört, mert előbb-utóbb valaki a falban köt ki, sok pontot dob majd el emiatt. Csak azt remélem, hogy nem az egyik Mercedes lesz az” – mondta a RaceFans.netnek.
„De ezek a pontok is számítanak majd a bajokság végén. Nyilván pillanatnyilag még nem sokat jelentenek, de az év végi összesítés már igen, és sokszor láttuk, hogy milyen kis különbségek voltak a végén” – folytatta.