Kellemes időben, 19 fokos levegő- és 29 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók Sanghajban a 2019-es szezon harmadik, a sportág ezredik Forma-1-es futamára, a Kínai Nagydíjra.
Az idény harmadik versenyén az első rajtkockából Valtteri Bottas rajtolhatott, pályafutása során hetedik alkalommal. Mellőle a másik Mercedesszel Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását. A legjobb tíz pilóta sormintaszerűen rendezkedett be a rajtrácsra, a második sorban a Ferrarival, mögöttük a Red Bull-lal, a Renault-val és a Haas-Ferrarival. A maranellóiaknál Sebastian Vettel volt a gyorsabb, míg az energiaitalosoknál Max Verstappen bizonyult jobbnak. A negyedik sorban Daniel Ricciardo négy ezreddel verte meg Nico Hülkenberget, míg a Haas pilótái közt a Q2-es eredmények döntöttek Kevin Magnussen javára, ugyanis az amerikai csapat pilótái nem futottak mért kört az időmérő utolsó szakaszában.
Antonio Giovinazzi és Alexander Albon nem futott mért kört a kvalifikáción. Utóbbi a harmadik szabadedzésen törte ripityára a Toro Rossót, emiatt kényszerült kihagyni a rajthelyekről döntő edzést, és csak a bokszutcából eredhetett a mezőny után. Az olasz Alfa Romeo-pilótát pedig ugyanaz a hiba hátráltatta, mint ami Charles Leclerc-t is megfosztotta a bahreini győzelemtől.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
Az első öt helyről induló pilóta már az időmérőn taktikázásba kezdett így a két Mercedes, a két Ferrari és Verstappen a közepes keveréken kezdhette a száguldást, csakúgy, mint a mezőny szinte egésze. A lágyakat Pierre Gasly, a két Renault, a két Haas, Giovinazzi és Albon választotta.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia az egy kiállásos taktika lehetett volna, 18 körös lágy gumis etappal, majd a versenytáv hátralévő részét a keményeken teljesítve. Ennél valamivel lassabb, de a gumik élettartamát tekintve biztonságosabb alternatívaként egy 19 körös közepes gumis szakasz után a fehér oldalfalú keményekkel való közlekedést is javasolta az olasz gumigyártó. A szakemberek elmondták, hogy a két kiállás egyértelműen lassabb célba érést eredményez, de a kockázatkedvelőknek a lágy-lágy-kemény összeállítást javasolták 15-15-26 körös etapokkal az 56 körös versenyre.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Hey guess what? Pit lane is open!
Just over half an hour until we get this #Race1000 party started… pic.twitter.com/6tjDzjJfLg
— Formula 1 (@F1) 2019. április 14.