A Ferrari az idén más aerodinamikai koncepciót választott, mint a Mercedes, a téli teszteken még úgy tűnt, hogy az olasz csapat nyerőt húzhatott. Azóta azonban lement három versenyhétvége, és ebből kettőn teljesen esélytelen volt a Scuderia, ami jóval komolyabb problémákat sejtet a kirakatban lévő, csapatutasításos hisztiknél.

A visszavonulása óta igazi megmondóemberré átváltozott Nico Rosberg úgy véli, hogy a Ferrari rossz úton indulhatott el az autójával, amit nem lesz könnyű kijavítani. Ha egyáltalán ki lehet.

„A Mercedes jelenleg nagy-nagy favorit. Pokolian erősnek tűnnek, miközben a Ferrari szenved. Mintha rossz utat választottak volna aerodinamikailag” – vélekedett a 2016-os világbajnok.

„Túl kicsi a légellenállásuk, és bőven nincs elég leszorítóerejük a kanyarokban. Itt veszítenek sok időt, ez pedig nem ideális, amikor a lehető leggyorsabb köröket kéne összerakni.”

A Mercedes Bahrein után még azt mondta, hogy a Ferrari fél másodpercet nyert az egyenesekben, de azt persze Toto Wolffék nem reklámozták, hogy a kanyarokban meg ők nyertek több tizedet. Két hosszú egyenes Kínában is van, a Mercedes mégis erőlködés nélkül nyert.

„A Ferrari próbált variálni a hátsó szárnnyal, de a helyzet nehéz. Nem elég felrakni egy nagyobb hátsó szárnyat, mert amennyivel nő a leszorítóerő, annyival fog a légellenállás is.”

„Át kell dolgozni az egész autót, az első szárnyaknál, a véglapoknál, a kis dolgoknál kell századokat találni. Ez rengeteg munka, amihez idő kell.”

Rosberg sem tudja, Bakuban mi történik majd, mert az utolsó szektor hosszú egyenese mellett rengeteg a szűk, lassú kanyar a pályán. „A Ferrari erős lesz azokon a pályákon, ahol sok egyenes van. De Bakuban nem biztos. A sok lassú kanyarban sok időt fognak veszíteni.”

„Nehéz előre megítélni, meglátjuk. Most azt mondanám, mindenhol a Mercedes lesz előnyben, még Barcelonában is.”