A Ferrari a téli tesztelés során a 2019-es idény fő esélyesének tűnt, de a vörös autó a futamokon eddig nem volt valami eredményes.
A mostanra kialakult közmegegyezés szerint a maranellóiak idei F1-ese nagyon erős, a motornak köszönhetően az egyenesekben megfoghatatlan, azonban az aerodinamikai hatékonyságot követelő kanyarokban jelentős hátrányban van a Mercedeshez képest, a hiányzó kanyarsebesség a teljes tempót lerontja.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto mostanra megerősítette, hogy az aerodinamikán módosítaniuk kell, hamarosan új hátsó szárnnyal állnak elő.
„Érkezik majd egy olyan hátsó szárny, mint a Mercedesé” – idézte a német Auto Motor und Sport.
A szaklap szerint az új hátsó légterelőt a Spanyol Nagydíjon vetheti be a Ferrari, ugyanakkor könnyen lehet, hogy az új hátsó szárnyhoz új első szárnyat is kell tervezni, azaz jelentősen átalakulhat az autó viselkedése.
Míg az idei Ferrari-motor teljesítményét senki sem vonja kétségbe, a megbízhatósága már nem tökéletes, a hétvégéken több apróbb hiba is akadt, Bahreinben pedig a futamgyőzelmet bukta el Charles Leclerc, amikor az erőforrásban megadta magát az egyik henger.
Binotto tisztában van vele, hogy ezzel is foglalkozniuk kell, de most az aerodinamika a fontosabb: „Első a köridő, aztán jöhet a megbízhatóság” – szögezte le.