A barcelonai téli tesztelésen a Ferrari tűnt a mezőny legerősebb autójának, az első két forduló után ebből annyi maradt, hogy az egyenesekben az SF90-es motorerőben verhetetlen, ám a Kínai Nagydíjon – a Mercedes minden előzetes jóslata ellenére – az olaszok semmilyen tekintetben nem bírtak a címvédő csapattal, Lewis Hamiltonék a harmadik kettős győzelmüket is behúzták.

A fentiek miatt a Ferrari csapatfőnök, Mattia Bniotto visszautasítja, hogy a jövő hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon – a bakui utcai pálya „végtelen” egyenesének köszönhetően – ők lehetnének a favoritok.

„Ha megnézzük a Mercedes Kínában mutatott tempóját, ők is nagyon erősek voltak, szóval lehet, hogy náluk kellene érdeklődni, mitől olyan jók. Szerintem nincs akkora különbség köztünk és a többiek között az egyenesekben.”

„A bakui pályán megint más aerodinamikai konfiguráció kell majd, szerintem nem csak a motorerő, hanem az aerodinamikai beállítások is számítanak. Baku nem csak az egyenesekről szól, sok ott a kanyar is. Nem lesz könnyű ilyen szempontból, majd meglátjuk!”

„Szerintem nagyon szoros a verseny, lehetnek pályák, ahol néhány század lehet csak az előny” – magyarázta Binotto.

F1: A Ferrari nem hisz a bakui előnyben 1

Mára nem titok, hogy a Ferrari aerodinamikájával van gond, Sebastian Vettel azt mondja, a következő pár hét fejlesztései és a pályákon gyűjtött adatok és tapasztalatok határozzák majd meg az idei versenyképességet:

„Nagyon sokat tanulunk arról, hogy mire van még szükség, többe, mint az előző években. A hosszabb távok nagyon jók arra, hogy ráérezzünk az autóra és hamarosan talán már rájövünk, mi okozza a mostani, mondjuk úgy, gyengélkedést, és fel tudunk majd zárkózni. Azt hiszem, a motorral elégedettek lehetünk. A teljesítmény megvan valahol, de egy kicsit nehéz előhozni, nehéz a Mercedes valódi ellenfelének lenni.”

„A kezdéshez (a téli teszteléshez – a szerk.) viszonyítva nem lehetek elégedett a mostani helyzettel. Az eddigi három pálya nagyon különböző volt, és természetesen a körülmények is mások voltak, de azt hiszem, így is kezdünk már felfedezni valami mintát, főképp a versenytávon, azt illetően, hogy mi hiányzik, hogyan aknázhatnám ki az autó potenciálját. A következő pár hét nagyon fontos lesz abban a tekintetben, hogy kiderüljön, merre tartsunk a következő hónapokban.”