A Ferrari a 2019-es téli tesztelés idején a szezon favoritjának látszott, ám az első három fordulóban az olasz csapat bukdácsolt, néha a tempó, néha a megbízhatóság hiányzott, hibák is becsúsztak, miközben a címvédő Mercedes három kettős győzelemmel máris egészséges előnyt épített ki.
A Benetton/Renault egykori csapatfőnöke, Flavio Briatore a La 7-nek adott interjújában lesújtó véleményt fogalmazott meg az olaszok „nemzeti” csapatáról:
„Hogy mi a gond a Ferrarival? Semmi újdonság, az autó már nyolc éve lassú.”
„Semmi sem változott a tavalyi évhez képest. Nem csökkentették a Mercedesszel szembeni lemaradást, a szokásos kifogások pedig már az első versenyen előkerültek. Folytatódik a Mercedes dominanciája” – mondta az olasz.
Briatore a csapatvezetési struktúrát is kritizálta, úgy véli, a Maurizio Arrivabene helyére lépett Mattia Binottónak túl nagy falat lehet az alakulat irányítása és a műszaki vezetés:
„Binottóval fennáll a veszélye, hogy nem lesz teljes értékű főnök és a műszaki oldalon is utat tévesztenek.”
Az utóbbi megállapítással egybehangzó kételyeket fogalmazott meg a Ferrari – valamint Benetton és a McLaren – volt versenyzője, a Toro Rossónál csapatfőnökként is tapasztalatokat szerzett Gerhard Berger is a napokban:
„A Ferrarinál hagyományosan egy emberé a felelősség, méghozzá az összes felelősség. Ha megnézzük a Red Bullt, Adrian Newey személyében ott van a mérnökzseni, ott a tehetséges csapatfőnök Christian Horner és ott a cápa, Helmut Marko. Aztán a Mercedesnél ott van Toto (Wolff), aki ért a dolgához. A motorok zsenije Andy Cowell, és persze ott van Niki (Lauda) is, mondjuk sajnos ő most hiányzik” – magyarázta az osztrák a Motorsport.comnak.
„A Ferrarinál csak Binottót látjuk. Nem tudom, hogy ez így elég-e. Úgy gondolom, hogy Binotto nagyszerű műszaki szakember, de fontos lesz, hogy ne foglalják le túlságosan a politikai viták vagy hasonlók, ne vonják el őt a fő feladatától.”
Berger felidézte, hogy a schumacheri aranykorban a Ferrarinál is több kulcsszereplő dolgozott együtt a sikerért:
„Michael egyik nagy erőssége volt, hogy tudta, hogyan gyűjtsön csapatot és hogyan hozza ki belőlük a maximumot. Amikor a Ferrarihoz szerződött, azt mondta, hogy Ross (Brawn), te velem jössz, Rory (Byrne), te velem jössz (a Benettontól). Ebben nagyon jó volt és ebben Sebastian (Vettel) előtt jár. Michael fantasztikusan tudott stábot építeni. És tessék, megvolt a három ember: Rory, a korszak tervezőzsenije, aztán Ross és Jean Todt, aki a politikai sportügyeket intézte. Egyszerűen nem tudom, a Ferrarinál most ki milyen szerepet tölt be, de ha minden Binottóra marad, akkor rendesen meg lesz terhelve.”