Bakuban péntek délelőtt tartották (volna) a Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj első szabadedzését, ám az utcai pályák átka hamar érvényesült, ellehetetlenítve a folytatást.

A Williams újonca, George Russell az első negyedóra végén szenvedett balesetet, amikor az autó felrántott egy nyilvánvalóan nem megfelelően rögzített csatornafedelet, ami aztán ripityára is törte az FW42-es padlólemezét. A ferraris Charles Leclerc épp csak megúszta a dolgot, a visszajátszásokon látszott, hogy a csatornafedél már akkor is megemelkedett, amikor egy kicsit korábban ő hajtott el mellette – a monacóinak az lehetett a szerencséje, hogy nem közvetlenül felette ment el.

Az eset után azonnal megszakították a körözést, ám mivel a 6 kilométeres utcai pályán több mint 300 ponton találhatók csatornafedők, az ellenőrzések, javítások miatt úgy döntöttek, nem is indítják újra az edzést.

A Williams mentése is amatőr módon zajlott egyébként, az autót a bokszutcába visszaszállító darus tréler ugyanis lazán nekiment az egyik reklámhídnak, az emelő hidraulikája meghibásodott, az autóra ráfolyt az olaj, a bokszban pedig egy második darura volt szükség a leemeléséhez.

A csapatfőnök Claire Williams így nyilatkozott a BBC-nek:

„George-dzsal még nem beszéltem, de úgy láttam, nem esett baja. De az autó komolyan megsérült. Úgy gondolom, komoly károk lesznek, a tévéfelvételen is látszott, hogy gyakorlatilag leszakadt az autó alja. Ez nagyon nem jön jól most nekünk” – utalt arra, hogy az évet siralmasan kezdő alakulatnál még a pótalkatrészekkel sem állnak jól.

„A pályának biztosítania kell, hogy a csatornafedők megfelelően rögzítve legyenek. Ez elfogadhatatlan. A sérülés miatt a délutánunk is odalehet. Van másik kasztnink, amit bevethetünk, de Forma-1-es pályán ilyennek nem szabadna előfordulni” – folytatta.

Két éve Szepangban Romain Grosjean hajtott rá egy esőelvezető kilazult fedőrácsára, a Haas komolyan meg is sérült – a csapat végül jelentős, több százezer dolláros kártérítést kapott a pálya biztosítójától.