A Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj első szabadedzése alig negyedórásra sikerült pénteken, miután a bakui utcai pályán George Russell Williamse felrántott egy rosszul rögzített csatornafedelet, ami ripityára törte az autó padlólemezét és megrepesztette a túlélőcellát – az incidens után a teljes pályán át kellett vizsgálni a csatornafedőket.
Természetesen nem a mai volt az első ilyen eset, alább öt incidens a közelmúltból, amikor a csatornafedél okozott bajt:
2017, Maláj Nagydíj, 2. szabadedzés
A haasos Romain Grosjean a 14-es kanyar belső kerékvetőjénél futott rá a vízelvezető kimozdult fedelére, hatalmasat bukott. A pálya biztosítója végül több százezer dolláros kártérítést fizetett a csapatnak tavaly.
2016, Európa Nagydíj, 3. szabadedzés
Baku 2016-ban mutatkozott be a Forma-1-ben, a vadonatúj utcai pálya pedig még a gyermekbetegségeivel küszködött: odakint a kerékvetők kilazult csavarjai okoztak defektet, míg a bokszutcában a vízelvezető fedőrácsa vágott oda rendesen Valtteri Bottas Williamsének.
2016, Monacói Nagydíj, 1. szabadedzés
Baku előtt pár héttel Monacóban sokkal durvább eset történt: az első szabadedzésen Nico Rosberg Mercedese által felkapott csatornafedő Jenson Button McLarenjét találta el, jobb nem is belegondolni, mi lett volna, ha más szögbe-irányba repül a nehéz fémdarab.
2010, Monacói Nagydíj
A williamses Rubens Barrichello kiesése egyszerű defektnek tűnt – a kormány pályára dobása pedig felelőtlen és sportszerűtlen húzás volt a brazil veterántól –, ám utólag kiderült, hogy bizony egy csatornafedél okozhatta a bukást.
2005, Kínai Nagydíj
A 2005-ös bajnokság szezonzáróján Juan Pablo Montoya járt rosszul, a McLaren padlólemezét ütötte át egy csatornafedél, és bár az ütés után folytatta a versenyt, a hűtő sérülése miatt később feladni kényszerült a futamot.